اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا دهه فجر امسال

صد درصد جمعیت رزن از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار رزن با بیان اینکه در حال حاضر 96 درصد از جمعیت این شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: چهار درصد باقیمانده نیز مربوط به 22 روستا است که تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

صد درصد جمعیت رزن از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ناصر صفایی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح دانشگاه پیام نور رزن با بیان اینکه بر اساس دستاوردهای دولت نهم و دهم در هفته دولت 85 طرح در شهرستان رزن با اعتبار 14 میلیارد و 391 میلیون تومان به افتتاح می‌رسد.

وی با بیان اینکه در شهرستان رزن همزمان با هفته دولت شش پروژه کلنگ‌زنی می‌شود، عنوان کرد: اعتبار این شش پروژه نیز 15.5 میلیارد تومان است.

فرماندار شهرستان رزن با اشاره به افتتاح فاز دوم ساختمان آموزشی دانشگاه پیام نور رزن و دانشگاه بخش سردرود دمق، یادآور شد: قبل از دولت نهم و دهم در شهرستان رزن تنها یک واحد دانشگاهی و شش رشته تحصیلی داشتیم در حالی که امروز سه دانشگاه پیام نور در رزن، قروه درجزین و شهر دمق، دو دانشگاه آزاد و یک دانشگاه دولتی مدیریت و حسابداری در رزن داریم.

وی با اشاره به مشکل برق در شهرستان رزن قبل از دولت نهم و دهم عنوان کرد: این مشکل در طول سال‌های اخیر به جد مورد توجه و پیگیری قرار گرفته و در صدد احداث ایستگاه 230 کیلووات برق در قروه درجزین هستیم.

صفایی با بیان اینکه تا قبل از دولت نهم و دهم از مجموع 126 روستای شهرستان رزن تنها 39 روستا تلفن ثابت داشت، گفت: طی دو سال همه روستاهای این شهرستان مجهز به تلفن ثابت شدند و جشن اتمام نخستین شهرستان مجهز به تلفن ثابت نیز گرفته شد.

وی با اشاره به وجود مشکلات راه‌های روستایی در شهرستان رزن، تصریح کرد: هدف ما بر این بود که حداقل یک راه مسیر هر روستا را به آسفالت برسانیم که بر این اساس تا پایان سال 89 همه روستاهای این شهرستان حداقل یک مسیر آسفالته دارند.

فرماندار رزن با بیان اینکه در حال حاضر 96 درصد از جمعیت این شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: چهار درصد باقیمانده نیز مربوط به 22 روستا است که اجرای عملیات گازرسانی آنها در حال انجام بوده و پیشرفت فیزیکی بین 15 تا 98 درصد دارند و تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به مقاوم‌سازی روستاهای شهرستان رزن، به اثرات خوب این طرح اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هیچ محدودیتی برای اعطای وام روستایی و شهری نداریم و 525 واحد نیز به صورت انبوه‌سازی شروع شده که به دنبال واگذاری هستیم.

صفایی با اشاره به وقوع زلزله در سال 81 در رزن و تخریب مسیرهای روستایی بر اثر وقوع این حادثه، افزود: بیش از 43 روستا بهسازی شده است.

وی با اشاره به توسعه کشاورزی در شهرستان رزن تصریح کرد: در حال حاضر 29 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به صورت آبیاری بارانی انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان رزن در پایان سخنان خود با بیان اینکه بزرگترین مجتمع آبرسانی روستایی در رزن اجرایی شده از برگزاری جشن خودکفایی سیمان در این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول