اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل مسکن مهر لنگرود:

مسکن مهر لنگرود نیازمند چاره‌اندیشی مسئولان است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل مسکن مهر لنگرود گفت: به دلیل افزایش هزینه آماده‌سازی مسکن مهر لنگرود، نیاز به چاره‌اندیشی مسئولان است.

مسکن مهر لنگرود نیازمند چاره‌اندیشی مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، ذبیح‌الله تنها ظهر امروز در مراسم افتتاح گازرسانی به فاز نخست مسکن مهر این شهرستان اظهار کرد: در لنگرود تعاونی کارمندی به عنوان نماینده تعاونی مسکن مهر آغاز به کار کرده است.

وی درباره مسکن مهر لنگرود گفت: پروژه مسکن مهر لنگرود از اداره تعاون آغاز شد و متقاضیان در نیمه دوم سال 86 با طرح مصوب اداره تعاون ثبت نام کردند.

این مسئول با بیان اینکه پس از مدتی ثبت نام مسکن مهر به صورت اینترنتی شد، افزود: پس از آن بار دیگر نحوه ثبت نام تغییر کرد و متقاضیان به وزارت تعاون و مسکن مهر استان برای ساماندهی معرفی شدند.

وی ابراز کرد: کسانی می‌توانستند در مسکن مهر ثبت نام کنند که فاقد مسکن بودند و از تسهیلات وام مسکن در پنج سال گذشته استفاده نکرده باشند.

تنها، یکی از وظایف سازمان مسکن شهرسازی را در اختیار دادن زمین رایگان دانست و تصریح کرد: 7 هکتار زمین در سال 88 در اختیار این پروژه قرار گرفت و در قرارداد ذکر شده که دو سال برای آماده سازی و یک سال برای ساخت در نظر گرفته شود که این مدت هنوز به اتمام نرسیده است.

به گفته وی، در قرارداد اولیه مقرر شده 75 درصد کار با آورده 7 میلیون تومان از طرف متقاضیان باشد که یک سال الحاقیه‌ای به آن و 318 هزار تومان به آورده مردم اضافه شد.

مدیر عامل مسکن مهر لنگرود اضافه کرد: پس از مدتی الحاقیه دیگری به آن اضافه شد و یک سری از کارها و امکانات اضافه شد و مبلغ آورده مردم را بالا برد.

وی با اشاره به اینکه آورده مردم 2 میلیون تومان برای آماده سازی بود، خاطرنشان کرد: هزینه آماده‌سازی به 5 میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافت و موجب افزایش 30 درصدی هزینه‌ها شد و پس از مدتی کمک‌هایی از طرف وزیر مسکن و شهرسازی صورت گرفت که کافی نبود.

تنها، افزایش هزینه آماده‌سازی به دلیل نصب پنجره‌های دوجداره آسانسور و غیره را موجب رشد حدود 4 میلیون تومان آورده مردم دانست.

وی یادآور شد: اکنون فرماندار و نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی پیگیر هستند تا این هزینه اضافه به مردم تحمیل نشود.

این مسئول با بیان اینکه میانگین 84 درصد واحدهای مسکن مهر لنگرود آماده شده است متذکر شد: این واحدها در 28 بلوک و هر بلوک 32 واحد را شامل می‌شود و هر واحد107 متر مربع مساحت که زیر بنای مفید آن 77 متر مربع است و هر بلوک دارای دو آسانسور و  دو راه پله است و هر واحد آب برق و گاز مستقل دارد و برای هر واحد فیوض حفاظ جان نیز در نظر گرفته شده است.

وی از مسئولان خواست به دلیل بالا رفتن هزینه آماده‌سازی مسکن مهر و جلوگیری از تحمیل بار مالی به مردم چاره‌اندیشی کنند تا این واحدها هر چه زودتر آماده و تحویل مردم شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول