اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بیش از یک‌میلیارد تومان اعتبار

58 طرح کشاورزی در شهرستان بیرجند افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بیرجند گفت: طی هفته دولت 58 پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد تومان در شهرستان بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد.

58 طرح کشاورزی در شهرستان بیرجند افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی نوفرستی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح استخر دو منظوره روستای فدشک بیرجند که با حضور نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همراه بود، اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری 58 پروژه در بخش کشاورزی بیرجند با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی بیرجند 2 هزار و 26 خانوار بهره‌مند و برای 15 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند با اشاره به پروژه استخر دومنظوره روستای فدشک تصریح کرد: این استخر با 775 مترمکعب و اعتباری بیش از 38 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نوفرستی تاکید کرد: احداث استخرهای دو منظوره از اهداف سازمان جهاد کشاورزی است چراکه علاوه بر ذخیره‌سازی آب برای مزارع نیز نقشی موثر در جلوگیری از هدررفت آب ایفا می‌کند.

وی از پرورش ماهی در استخرهای دومنظوره به عنوان یک مزیت مهم یاد کرد و افزود: این استخرها بهترین منبع تولید پروتئین هستند و کشاورزان علاوه بر استفاده از این مزیت می‌توانند مزارع خود را از تغذیه مطلوب برخوردار سازند.

مدیر جهاد کشاورزی بیرجند اظهار کرد: آب این استخرها به دلیل پرورش ماهی در آنها سبب حاصلخیزی و غنی‌سازی خاک مزارع می‌شود.

نوفرستی گفت: پرورش ماهی برای کشاورز سود اقتصادی به همراه داشته و می‌تواند بسیاری از هزینه‌های جانبی وی را جبران کند.

وی ادامه داد: از طرفی تولید و ورود گوشت ماهی به عنوان غذای سالم در سبد غذایی خانوار روستایی و شهری مزیت مهم دیگر پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول