اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌یک صنعتگر نمونه گلستانی مطرح کرد

کاهش هزینه‎های تولید در بخش صنعت

خبرگزاری فارس: صنعتگر نمونه گلستانی گفت: در شرایطی که تیغ تحریم‌های دشمن علیه ایران متوجه بخش تولید است لازم است برنامه‎های خوبی از سوی مسئولان اتخاذ شود.

کاهش هزینه‎های تولید در بخش صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رضا مبصری عصر امروز در جمع تولیدکنندگان استان ضمن تاکید بر شناسایی اولویت‌های‌ سرمایه‎گذاری در استان اظهار داشت: وجود نهادی همچون خانه صنعت و تقویت و تحکیم اختیارات آن در سطح کشور می‎تواند به عنوان ذخیره و پشتوانه تولید فکر و نیز به عنوان نهاد مشورتی حتی به عنوان بازوی توانمند اجرایی بخش دولتی در نیل به اهداف بلند نظام یاری‌گر مناسبی باشد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع خودتحریمی بر هیچکس پوشیده نیست اذعان کرد: دشمن از هر راه ممکن از جمله تحریم‎های بسیار گسترده می‎کوشد عرصه را بر ملت ایران تنگ کند که بخش تولید از این قضیه مستثنی نیست.

صنعتگر نمونه گلستانی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی پاره‎ای از قوانین و دستورالعمل‎های داخلی نیز با ایجاد محدودیت، موانعی را بر سر راه تولید ایجاد می‎کنند گویی که نوعی خودتحریمی نیز در جریان است.

مبصری بیان کرد: گر چه برخی از این دستورالعمل‎ها در شرایط عادی لازم‎الاجرا و ضروری به نظر می‎رسد و حتی در راستای حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف‎کننده است لذا در زمان اضطرار برخی دستورالعمل‎ها باید لغو یا نادیده گرفته شوند تا موجب تسهیل و تسریع در امر تولید شوند.

وی برخی قوانین گمرکی، اعمال استانداردهای سختگیرانه خصوصا بر مواد اولیه وارداتی تولیدکنندگان و نیز تاخیر در روند ترخیص کالا از گمرکات کشور را از جمله مشکلات بخش صنعت برشمرد.

صنعتگر نمونه گلستانی خواستار کاهش هزینه‎های تولید در بخش صنعت شد و خاطر نشان کرد: گر چه بخش مهمی از کاهش هزینه‎های تولید به عملکرد بهره‎ور در استفاده از منابع تولید بازمی‎گردد اما انواع مالیات، عوارض و هزینه‎هایی چون حق بیمه سهم کارفرما هزینه‎های سنگینی را بر بخش تولید تحمیل می‎کند که به اعتقاد متولیان این بخش باید مورد بازنگری و جرح و تعدیل قرار گیرد.

مبصری یادآور شد: یک راه اعمال معافیت قوانینی چون ماده 80 قانون تامین اجتماعی برای تولیدکنندگان است که ضمن تشویق آنها در بکارگیری نیرو و ایجاد اشتغال هزینه‎های تحمیل شده از این طریق را کاهش می‎دهد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول