اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری مراسم سالروز وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)

خبرگزاری فارس: مراسم سالروز وفات ودیعه گرانقدر اهل بیت (ع) در سرزمین ایران حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در بارگاه ملکوتی حضرتش برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم سالروز وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، به‌نقل از روابط‌عمومی آستان مقّدس حضرت عبدالعظیم (ع)، مراسم سالروز وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) همچون سال‌های گذشته با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار و متدین ری و عموم ارادتمندان و شیفتگان حضرت سیدالکریم از سراسر کشور، 15 شوال مطابق با 12 شهریور ماه در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.

این گزارش حاکی است، در این مراسم که از ساعت 11 صبح آغاز می‌شود، زیارتنامه حضرت عبدالعظیم (ع) توسط احمد زین‌العابدین فرد قرائت می‌شود و مداح اهل بیت (ع)، آقای مجتبی باقری به مرثیه‌سرایی و ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت خواهد پرداخت و سخنران این مراسم نیز آیت‌الله سیّداحمد خاتمی خواهد بود.

حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، نواده پاک امام حسن مجتبی (ع) و از راویان حدیث و از دانشمندان بزرگی است که محضر سه تن از امامان معصوم علیهم‌السلام را درک کرده و از محضر ایشان بهره برده است.

سخنان ائمه علیهم‌السلام در مورد این شخصیت بارز و محبوب و مورد اعتماد نزد اهل بیت نشان از شخصیت علمی و مدارج بالای معنوی دارد، چنانچه در روایتی مشهور، امام هادی (ع) زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلا دانسته است.

انتهای پیام/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول