اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین روز از هفته دولت

5 پروژه‌ عمرانی در شهرستان همدان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با چهارمین روز از هفته دولت پنج پروژه‌ عمرانی در شهرستان همدان افتتاح شد.

5 پروژه‌ عمرانی در شهرستان همدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در چهارمین روز از هفته دولت، پنج پروژه عمرانی با حضور مسئولان شهرستان همدان افتتاح شد.

فرماندار همدان در مراسم افتتاح مدرسه سه‌کلاسه روستای ابرو در شهرستان همدان اظهار داشت: اتفاق خوبی که در چند سال اخیر رخ داده بازسازی مدارس روستایی و ساختمان‌های آموزشی است که راه ترقی و پیشرفت برای دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

حسن قهرمانی‌مطلق با اشاره به شروع ساخت مدرسه سه‌کلاسه روستای ابرو گفت: این پروژه در سال 90 شروع به کار کرده بود که زیربنای آموزشی آن 180 متر مربع، طول دیوارکشی 43 متر، محوطه‌سازی 311 متر مربع بوده و با سه کلاس درس برای دانش‌آموزان این روستا است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت این مدرسه سه‌کلاسه تاکنون 130 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

*خانه‌های روستایی باید مقاوم‌سازی شوند

فرماندار همدان در افتتاح چند پروژه در روستای شمس‌آباد نیز تأکید کرد: روستای شمس‌آباد با 29 خانوار و جمعیت 101 نفر، 100 میلیون تومان اعتبار مصوب سال 90 برای بازسازی این روستا بوده است.

وی در ادامه افزود: از جمله اقدامات انجام شده در این روستا 300 متر مربع تخریب، 400 متر زیرسازی و 2 هزار و 600 متر مربع آسفالت است که در این روستا به یک نفر تسهیلات برای احداث بنا داده شده است.

قهرمانی‌مطلق بر لزوم مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی اشاره و عنوان کرد: به دلیل اینکه بیشتر خانه‌های روستایی از استحکام خوبی برخوردار نیستند به اهالی روستا وام 12 میلیون تومانی برای احداث بنای جدید داده می‌شود تا از این تسهیلات بدون هیچ مشکلی استفاده کنند.

*40 میلیارد تومان برای توانمندسازی مناطق حاشیه شهر هزینه شد

وی همچنین در مراسم افتتاح پروژه‌های توانمندسازی شده بیان داشت: 40 میلیارد تومان برای توانمندسازی این پنج منطقه در نظر گرفتیم که یکی از این اقدامات تبدیل شبکه هوایی فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار منطقه خضر است.

*روستا‌های بالای 50 نفر جاده فاقد آسفالت ندارند

وی در افتتاح جاده آسفالت روستای قلی‌کندی از توابع بخش مرکزی نیز عنوان کرد: پروژه زیرسازی و آسفالت راه روستایی قلی‌کندی به منگاوی با همکاری اداره راه و شهرسازی مبلغ 500 میلیون تومان هزینه داشته است.

قهرمانی‌مطلق تأکید کرد: این جاده با طول مسیر 2.5 کیلومتر در سال 90 شروع به کار کرده که امروز به طور کامل آسفالت شده و برای بهره‌برداری آماده است.

فرماندار همدان گفت: در هفته دولت 24 کیلومتر از راه‌های روستایی به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های روستایی 5 میلیارد و 150 میلیون تومان است.

وی با اشاره به جاده‌های روستایی خاطرنشان کرد: در روستا‌های بالای 50 نفر جاده فاقد آسفالت نداریم و تلاش می‌کنیم تا این حرکت را بیشتر توسعه دهیم و به عمران و آبادانی روستا‌ها بپردازیم.

*امسال 200 هزار قطعه ماهی به کشور تایلند صادر شده است

قهرمانی‌مطلق در پایان طرح هادی پرورش ماهیان سردآبی را افتتاح کرد و گفت: با صدور 200 هزار قطعه ماهی به کشور تایلند شاهد تحقق سخنان رهبری در خصوص تولید ملی هستیم و این نشان می‌دهد که ما پتانسیل‌های زیادی داریم و تقویت این امر همت، مدیریت و توان مضاعف را می‌طلبد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول