اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

مسئولان از کلنگ‌زنی پروژه‌‏های غیر ضروری پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: در شرایطی که اقتصاد مقاومتی بهترین نسخه اقتصادی است، مسئولان تکمیل پروژه‌‏های ضروری مانند پروژه‏‌های مهر ماندگار را در اولویت قرار دهند و از کلنگ‌زنی پروژه‏‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

مسئولان از کلنگ‌زنی پروژه‌‏های غیر ضروری پرهیز کنند

به گزارش خبرنگار فارس از قزوین، در حالی که تهران خود را آماده برگزاری بزرگ‌ترین اجلاس بین‌المللی ایران می‌کند و در ایامی که منسوب است به دولت، سومین دفتر ارتباطات مردمی سید مرتضی حسینی در بلوار امام خمینی آبیک، در اجتماع مردم متدین، خانواده شهدا و مسئولان این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

در آیین افتتاح این دفتر علی زارع‌نژاد از معتمدان شهر توسط حجت‌‏الاسلام حسینی به عنوان مسئول دفتر ارتباط مردمی آبیک معرفی می‌‏شود و با این کار عملاً پرونده دفاتر ارتباط مردمی این نماینده مجلس در سه شهر قزوین، البرز و آبیک تکمیل می‏‌شود.

حسینی در این مراسم وعده می‏‌کند این دفتر در روزهای فرد هفته از ساعت 8 بامداد تا هنگام اذان ظهر پذیرای مردم شهید پرور شهرستان آبیک باشد و می‌گوید از این پس، از نخستین ساعات بامداد تا شامگاه روزهای پنج شنبه اول هر ماه در این دفتر حاضر خواهد شد و تمام روز را صرف حل مشکلات مردم این حوزه انتخابیه خواهد کرد؛ همچنانکه روزهای شنبه اول هر ماه در البرز به این کار اختصاص خواهد داشت.

حسینی در این مراسم نیز به مسئول دفترش اختیار می‏‌دهد که از طرفش نامه‏‌های ارجاع مردم به مسئولان را امضا کند و از دست اندرکاران اداره شهر نیز می‏‌خواهد که به نامه‏‌هایی که از طرف او و با امضای زارع نژاد به دستشان می‏‌رسد در اسرع وقت ترتیب اثر دهند.

حال و هوای اجرای این مراسم که با استقبال گرم و پرشور مردم همراه است و همراهی مسئولان و دست‏‌اندرکاران محلی را به همراه دارد، با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید روحانی می‏‌شود و با کلام گرم و شیوای ایرج حمیدی، استاد یکی از دانشگاه‌‏های آبیک که حسن ختام حرفهایش یک شعر زیبای ترکی است، آماده سخنرانی فرماندار آبیک به نمایندگی از شرکت کنندگان در مجلس می‏‌شود.

در ادامه گزارشی کوتاه از این مراسم ارائه شده است.

با افتتاح دفتر ارتباط مردمی حجت‏‌الاسلام حسینی در این شهرستان، حلقه خدمت به مردم تکمیل می‌‏شود

هوشنگ اعلایی فرماندار شهرستان آبیک از اینکه در سال‌های اخیر این شهرستان در مسیر توسعه قرار گرفته است، اظهار خوشنودی کرد و با ارائه یک گزارش جامع از وضعیت عمومی شهرستان آبیک گفت: امید وافر داریم با افتتاح دفتر ارتباط مردمی حجت‏‌الاسلام حسینی در این شهرستان حلقه خدمت به مردم شهیدپرور آبیک تکمیل شود.

فرماندار شهرستان آبیک گفت: در هفته دولت بیش از 60 پروژه در این شهرستان به بهره‌برداری می‌‏رسند.

وی از احداث شهرک دانشگاهی در زمینی به وسعت 20 هکتار که مجموعه دانشگاه‌‏های این شهر را در خود جای خواهد داد، خبر داد و افزود: با چهار‌ بانده شدن آزادراه محمدیه به آبیک بسیاری از مشکلات مردم در امر رفت و آمد برطرف خواهد شد.

اعلایی در ادامه از آغاز عملیات مطالعاتی متروی هشتگرد، محمدیه خبر داد و در پایان نیز از وضعیت آلایندگی کارخانه سیمان آبیک گله و اظهار امیدواری کرد که مسئولان بتوانند حق مردم آبیک را از محل عوارض سیمان آبیک بگیرند و با توسعه فضای سبز این شهر هوای تازه را به ریه‌های این مردم بازگردانند.

پس از سخنان اعلایی مجری برنامه از حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک دعوت کرد که پشت میکروفون قرار گیرد و با مردم صحبت کند.

مهم‌ترین ویژگی هر مسئولی، باید مردمی بودن آن باشد

حسینی با بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان بلندمرتبه دولت، رجایی و باهنر، مهمترین ویژگی این شهیدان را مردمی بودن و فراموش نکردن گذشته خود در اوج قدرت دانست و گفت: نقل قولی از شهید رجایی در زمان ریاست جمهوری هست که خطاب به خودش می‏‌گوید، محمدعلی هرگز گذشته خود را فراموش نکن، بدان که تو همان محمدعلی هستی که دستفروشی و در کوره پز خانه کار می‏‌کردی.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مسئولان همواره باید خود را زیر لوای مقام معظم رهبری ببینند و بدانند که خاستگاه آنها مردم است، با رأی مردم به این جایگاه رسیده‌‏اند و همواره باید در رفع حوائج همین مردم کوشا باشند و هیچگاه فراموش نکنند که این جایگاه را به واسطه رأی و اعتماد مردم به دست آورده‌‏اند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با استقبال از احداث شهرک دانشگاهی در آبیک گفت: با نفس این عمل موافقم، اما مراقب باشیم که رشته‏‌های مفید و مناسب با وضعیت این شهرستان را در این دانشگاه‌‏ها ایجاد کنیم، والا تعدد مراکز دانشگاهی اگر نتواند در خدمت صنعت و کشاورزی این شهرستان قرار گیرد، خود به خود خوب نیست.

حسینی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام جدی دولت به رفع مشکلات معیشتی مردم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده از همه ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و غیردولتی، اهتمام جدی به حل مشکلات معیشتی مردم، مبارزه با مفاسد اقتصادی، حمایت از تولید ملی و مبارزه با اسراف را از لوازم اقتصاد مقاومتی دانسته‏‌اند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس، وضعیت کنونی اقتصادی کشور را خاص توصیف کرد و افزود: الحمدلله همکاری خوبی بین مسئولان و دست‏‌اندرکاران اداره کشور در دولت و مجلس در حال شکل گرفتن است و در نشست‏‌های مشترکی که با دولتی‌ها داشته‏‌ایم به راه‏‌های خوبی برای برون‏رفت از این شرایط رسیده‌‏ایم، که ان‏شاءالله نتایجش در آینده مشاهده خواهد شد.

وی خطاب به مسئولان محلی گفت: در شرایطی که اقتصاد مقاومتی تنها راه ادامه روند پیشرفت و بهترین نسخه اقتصادی کشور است، مسئولان حواسشان باشد که تکمیل پروژه‌‏های ضروری مانند پروژه‌‏های مهر ماندگار و کارهای عام‌‏المنفعه را در اولویت کاری خود قرار دهند و از احداث و کلنگ زنی پروژه‏‌هایی که ممکن است در این شرایط مردم را به زحمت مضاعف بیاندازد، پرهیز کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، روند کلی حرکت کشور را با وجود برخی مشکلات و نقاط ضعف، رو به جلو ارزیابی کرد و با بیان اینکه کارهای بزرگی در این دولت به سامان رسیده است، استفاده از ظرفیت هفته دولت را فرصت مناسبی برای دولتی‌ها دانست و از فرماندار و شهردار و بخشداران این شهرستان خواست با ارائه‌ گزارش‏‌های دقیق و جامع، مردم را با حقایق و فعالیت‌های دولت آشنا کنند.

پایان بخش این مراسم ارائه گوشه‏‌ا‌ی از مشکلات مردم از زبان تنی چند از حاضران در مجلس بود.

حل نشدن مشکل زمین‌های مشاعی این شهرستان به‌ ‏رغم اصلاح قوانین مرتبط با آن در مجلس و تصویب شورای نگهبان دغدغه یکی از ایثارگران حاضر در این مجلس بود که حسینی قول داد آن را با مسئولان و همتایان خود در مجلس در میان بگذارد.

عدم تحویل مسکن مهر بعضی از تعاونی‏‌ها با وجود این‏که چندی قبل با حضور رییس جمهور به بهره‌‏برداری رسیده‌‏اند، مشکل یکی دیگر از شهروندانی بود که خود را بی‏‌خانمان معرفی کرد و گفت: اسباب و اثاثیه‏‌ام را صاحب خانه بیرون ریخته است، چراکه تمام پول پیش اجاره خانه را به این امید که به خانه جدید نقل مکان می‏‌کنیم پس گرفته‌‏ایم و به حساب مسکن مهر واریز کرده‌‏ایم، اما حالا می‌بینیم بعضی از مسایلی که به ما ارتباطی ندارد، مانع از تحویل این خانه‌‏ها شده است.

حسینی در این خصوص از فرماندار و شهردار آبیک خواست تا پاسخگو باشند.

اعلایی، فرماندار شهرستان آبیک با بیان اینکه در مرحله افتتاح پروژه‏‌های مسکن مهر فقط کارهای فیزیکی احداث به پایان رسیده است و اخذ پایان کار از شهرداری‏‌ها، تنظیم سند در ادارات ثبت اسناد و تقسیط وام‏‌ها توسط بانک‏‌های عامل مستلزم صرف وقت و انجام امور اداری متداول است، از متقاضیان این مسکن‏‌ها خواست این ایام را هم با سعه‏‌صدر پشت سر بگذارند، گرچه شهرداری‏‌ها و بقیه مراکز اداری ملزم هستند در اسرع وقت این کارها را به سامان برسانند.

یادآور می‌‏شود دفتر ارتباط مردمی سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک که در بلوار امام خمینی، کمی بالاتر از چهار راه بسیج و در طبقه فوقانی فروشگاه رفاه قرار دارد، در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه هر هفته از ساعت 8 صبح تا اذان ظهر پذیرای مردم این شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام/ب10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول