اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مسدود شدن چند ساعته کمربندی شمالی ساری گزارش می‌دهد

مسدود شدن جاده ساری ـ گرگان و اظهارات ضد و نقیض مسئولان

خبرگزاری فارس: ترافیک و مسدود شدن جاده ساری ـ گرگان منجر به اظهارات ضد و نقیض مسئولان شد.

مسدود شدن جاده ساری ـ گرگان و اظهارات ضد و نقیض مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، جاده ساری ـ گرگان بر اثر یک تصادف مسدود شد و باعث بروز ترافیک سنگین در ورودی مرکز استان مازندران شد.

فرماندار ساری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه کمربندی ساری ـ گرگان متعلق به استان است، اظهار داشت: کمربندی شمالی به دستور پلیس راه استان بسته شده است.

سید عباس حسینی‌نژاد تصریح کرد: در تماس تلفنی با محمدنژاد فرمانده پلیس راه استان مازندران، وی اذعان داشت تصادفی که صبح دیروز در محور ساری - گرگان صورت گرفت بر اساس دستور فرمانده انتظامی استان مازندران، این محور مسدود شده است.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه در حال هماهنگی با مسئولان استانی مبنی بر بازگشایی این محور هستیم، خاطرنشان کرد: کمربندی قدیم در بار ترافیکی سنگین قرار گرفته و باز شدن این محور فشار ترافیکی را کاهش می‌دهد.

حسینی‌نژاد خاطرنشان کرد: "روزهای اخیر در محور ساری - قائمشهر تصادف منجر به فوت رخ داد و راه بسته نشد، مگر می‌شود تصادفی رخ دهد و جاده بسته شود؟"

* متولی بسته و یا باز بودن محور ساری - گرگان در کمربندی شمالی نیستیم

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز درباره مسدود شدن کمربندی شمالی ساری در محور ساری به گرگان به خبرنگار فارس گفت: تصادفات منجر به بسته شدن راه‌ها نمی‌شود، پس با این استدلال تمام محورهای کشور به خاطر تصادف منجر به فوت باید بسته شود.

علی اسد ادامه داد: تصادف منجر به فوتی که صبح دیروز در جاده ساری - گرگان رخ داد به خاطر سبقت غیرمجاز پراید بود.

وی با بیان اینکه پروژه کمربندی شمالی هنوز تحویل اداره کل راه و شهرسازی مازندران نشده، بیان داشت: متولی بسته و یا باز بودن محور ساری - گرگان در کمربندی شمالی نیستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه زمانی جاده تحویل اداره کل راه و شهرسازی می‌شود که تمام فرایند استاندارد فنی راهسازی را داشته باشد، یادآور شد: شاهد فعالیت کارگاه راهسازی در کمربندی شمالی ساری هستیم.

اسد ادامه داد: فرماندار و رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان در بازگشایی کمربندی شمالی باید تصمیم‌گیری کنند.

در پی تماس تلفنی مکرر خبرنگار فارس با فرمانده پلیس راه استان مازندران، جعفر محمدنژاد با بیان اینکه در ساری نیستم، گفت: عظیمی فرمانده پلیس راه میاندرود می‌تواند پاسخگوی شما در بسته شدن محور ساری - گرگان باشد.

* کمربندی شمالی برای تردد مناسب نیست

طی تماس تلفنی با پلیس راه میاندرود یکی از ماموران حاضر در پلیس راه در پاسخ به تماس خبرنگار فارس با بیان اینکه عظیمی فرمانده پلیس راه حضور ندارد، گفت: جاده به صورت قیفی شکل است و موجب تصادف می‌شود و این مشکل جاده‌ای موجب بسته شدن این محور شد.

این مامور که از پاسخ کامل به خبرنگار فارس خودداری کرد، گفت: پاسخ کامل را عظیمی فرمانده پاسگاه باید بدهند.

* جاده ناامن بازگشایی نمی‌شود / پلیس راه صورتجلسه «زیرترافیک رفتن» کمربندی شمالی را امضا کرد

نماینده و مجری شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور در مازندران نیز در این گفت‌وگو به خبرنگار فارس با بیان اینکه جاده ناامن بازگشایی نمی‌شود، ابراز داشت: دو هفته اخیر برای «زیربار ترافیک بردن» کمربندی شمالی، اداره کل راه و شهرسازی مازندران و پلیس راه استان صورتجلسه‌ای را مبنی بر اینکه تردد در جاده ساری به گرگان بلامانع است، امضا کردند.

غلام‌عباس رستمی تصریح کرد: برای زیربار ترافیک رفتن کمربندی شمالی، برخی مشکلات ناشی از علائم راهنمایی رانندگی بود که در ابتدا رفع شد.

وی ادامه داد: جاده‌ای که با موافقت دستگاه‌های مرتبط بازگشایی شود و حال بعد از مدت کوتاهی بیایند و بگویند جاده ناامن است و بسته شود ما متولی نیستیم، مشکلات در قبل از تردد باید حل شود.

رستمی علت تصادف منجر به فوت در ورودی ساری را ناشی از بی‌توجهی و سبقت غیرمجاز راننده پراید دانست و اذعان داشت: اگر مقصر تصادف جاده بود در کروکی ذکر می‌شد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول