اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در زاهدان صورت گرفت

اعطای گواهینامه دانش‌آموختگی به نخستین گروه دانشجویی سالمند

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی دفتر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده وزارت بهداشت گفت: نخستین گروه از دانشجویان دانشگاه سالمندان کشور در زاهدان، در جشن دانش‌آموختگی گواهینامه اتمام دوره را دریافت کردند.

اعطای گواهینامه دانش‌آموختگی به نخستین گروه دانشجویی سالمند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم اعطای گواهینامه به نخستین گروه از دانشجویان دانشگاه سالمندان زاهدان اظهار داشت: سن امید به زندگی قبل از انقلاب در کشور 56 سال بود ولی در حال حاضر به 76 سال افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به تغییر هرم سنی جمعیت کشورمان به سمت سالمندی، باید برنامه‌ریزی‌هایی جامع در زمینه نیازمندی‌های این افراد انجام شود.

معاون اجرایی دفتر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین تشکیل دانشگاه سالمندان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را تجربه‌ای موفق و قابل توجه دانست و بیان داشت: امیدواریم نظیر چنین دانشگاه‌هایی در سایر نقاط کشور نیز ایجاد شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این مراسم اظهار داشت: سالمندان شرکت‌کننده در دوره‌های دانشگاه نسل سوم، آموزش‌هایی از قبیل اهمیت تغذیه، کمک‌های اولیه، خود مراقبتی، بیماری‌های شایع دوران سالمندی، کامپیوتر، ادبیات و جغرافیا را دریافت کردند.

سیدمهدی طباطبایی افزود: با انتشار خبر راه‌اندازی دانشگاه سالمندان، متقاضیانی از سایر استان‌های کشور برای حضور در این دوره‌ها اعلام آمادگی کردند.

وی تصریح کرد: تاکنون 110 نفر از سالمندان زاهدانی برای حضور در کلاس‌ها ثبت کرده‌اند که دوره اول کلاس‌ها با 25 نفر تشکیل شد.

در پایان این مراسم، دانش آموختگان به صورت نمادین ادای سوگند کردند.

نخستین دانشگاه سالمندان کشور با عنوان دانشگاه نسل سوم، فروردین ماه امسال همزمان با هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول