اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 211 طرح کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته دولت، 211 طرح کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 211 طرح کشاورزی در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کیخا پیش از ظهر امروز طی نشستی در سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: اعتبار طرح‌های آماده بهره‌برداری جهادکشاورزی استان در هفته دولت، بیش از 144 میلیارد ریال است که از محل اعتبارات دولتی، تسهیلات بانکی و آورده شخصی تأمین شده است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل آب و خاک و فنی مهندسی، تولیدات گیاهی و دامی، ترویج کشاورزی، صنایع کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، دامپزشکی، عشایری و شیلاتی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان خانوارهای بهره‌مند از اجرای این طرح‌ها را 12 هزار و 99 خانوار عنوان کرد.

کیخا ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای 621 نفر اشتغال پایدار و 44 هزار و 273 نفر روز به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

وی گفت: در اجرای پروژه‌های کشاورزی همیشه استفاده بهینه و حداکثری از منابع آبی و نظارت دقیق بر استفاده از منابع طبیعی مدنظر بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: اجرای سیاست‌های حمایت از بخش کشاورزی که یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است به ویژه در دولت‌های نهم و دهم همواره در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه بوده است.

کیخا استان سیستان و بلوچستان را یکی از قطب‌های کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های موجود در استان، برای جلوگیری از رکود کشاورزی در منطقه و سوق دادن اقتصاد کشاورزی استان به سمت شکوفایی، پیشرفت و پایداری باید به ترویج و گسترش بیش از پیش روش‌های نوین کشاورزی و بهره‌برداری بهینه از منابع آب و انرژی پرداخته شود.

آغاز برداشت برنج در شهرستان نیکشهر

مدیر جهادکشاورزی نیکشهر نیز گفت: برداشت برنج از سطح یک هزار و 500 هکتار زمین زیر کشت در این شهرستان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود 6 هزار و 300 تن شلتوک از این اراضی به دست آید.

حبیب رئیسی افزود: در طول یک سال زراعی، دو مرحله برنج در این شهرستان کشت می‌شود.

وی، ارقام برنج در این شهرستان را شفق، شیرودی، بوتو و صدری عنوان کرد.

مدیر جهادکشاورزی نیکشهر بیان داشت: هم اکنون 4 هزار نفر در شهرستان نیکشهر در کار کاشت و تولید برنج فعالیت می‌کنند.

رئیسی گفت: برنج تولید شده در این منطقه به بازارهای محلی و شهرستان‌های همجوار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول