اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باران جشن خرمن مازندران را تعطیل کرد

خبرگزاری فارس: برگزاری جشن خرمن به علت بارندگی شدید به تاخیر افتاد.

باران جشن خرمن مازندران را تعطیل کرد

سید حسن موسوی چلک دبیر جشنواره جشن خرمن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر اظهار داشت: بارندگی شدید موجب عدم برگزاری جشن خرمن در رویان مازندران شد.

وی افزود: این جشن که قرار بود دوم شهریور ماه در رویان مازندران برگزار شود به علت بارندگی شدید به روز سه‌شنبه هفتم شهریورماه موکول شد.

دبیر جشنواره جشن خرمن بیان داشت: جشن‌ها و مناسبت‌های قومی، ملی و دینی فرصت مناسبی برای افرایش نشاط و شادابی در میان مردم است. مردم مازندران نیز از سالیان دور به مناسبت برداشت محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج, گندم و جو، هنگام خرمن جشنی را برگزار می‌کردند.

موسوی اظهار داشت: به همین منظور موسسه فرهنگی و هنری پارپیرار با همکاری شورای اسلامی و شهرداری رویان، شرکت ساحل خزر رویان، دانشگاه مازیار رویان و مردم فرهنگ دوست مازندران و به‌ویژه رویان جشن خرمن را در روز سه شنبه هفتم شهریور ماه سال جاری از ساعت17 در محل رویان جنب پل سبزه رود برگزار می‌کند که شرکت برای عموم آزاد است.

به گزارش فارس، در این جشن مراسم مختلفی از جمله  سرنا نوازی، دعای شکر از خداوند، موسیقی محلی، برکت پلا، خرمن‌کوبی، کشتی محلی، مراسم عروس‌بران، بندبازی، طناب‌بازی و...  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول