اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

همدان تا 2 سال آینده با مشکل کم‌آبی مواجه می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان در مجلس با تأکید بر اجرای انتقال آب از سد تالوار به همدان گفت: همدان تا دو سال آینده با مشکل کم‌آبی مواجه می‌شود که همین امر ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه را نمایان می‌کند.

همدان تا 2 سال آینده با مشکل کم‌آبی مواجه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم کارخانه‌ای ظهر امروز در آیین افتتاح فاز نخست بخش مایع تصفیه‌خانه فاضلاب همدان اظهار داشت: میزان مصرف آب در همدان در هر هفت ثانیه 1.5متر مکعب است که در طی سال به 40 میلیون متر مکعب خواهد رسید که با این مقدار مصرف تا سال آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی استفاده از فناوری‌های نوین روز در احداث این تصفیه‌خانه را از جمله ویژگی این طرح بیان کرد و ادامه داد: در حال حاضر پساب ورودی به این تصفیه‌خانه 350 لیتر در ثانیه است که باید به یک‌هزار و 300 لیتر در ثانیه برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این مقدار ورودی پساب باید شبکه‌های لوله‌کشی از سنتی به مدرن تغییر یابد.

وی دبی یک هزار و 300 لیتر در ثانیه را برای شهرستان همدان مهم دانست و افزود: چشم صنایع آب‌بر استان از جمله نیروگاه شهید مفتح و منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد به این پروژه است.

کارخانه‌ای اضافه کرد: از 90 کیلومتر خط لوله انتقال تاکنون حدود 50 کیلومتر انجام شده که امیدواریم با عنایت وزارت نیرو مابقی این خط لوله نیز به انجام برسد.

وی با بیان اینکه پروژه خط انتقال به تصفیه‌خانه 26 میلیارد تومان اعتبار دارد، تصریح کرد: از این مقدار 25 میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت طرح‌های مهر ماندگار است که در این زمینه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خاطرنشان کرد: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بوده که امیدواریم از دفتر معظم له نیز اعتباری به این طرح اختصاص یابد.

وی ابراز امیدواری کرد با تأمین اعتبار و اجرای این طرح مشکل آب همدان تا سال 1420 رفع شود.

کارخانه‌ای با اشاره به وجود مشکل در بخش آب و فاضلاب روستایی همدان افزود: حدود 26 روستا در همدان با مشکل قطعی آب مواجه هستند.

وی مشکل آب در روستاهای بزرگ بخش مرکزی از جمله انصارالامام و یکن‌آباد را یادآور شد و اظهار داشت: حفر چاه آب برای تأمین آب شرب همدان مشکلاتی را برای این روستاها ایجاد کرده که نیازمند توجه جدی هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی متوسط بارش باران در همدان را 20 دهم میانگین کشوری دانست و اظهار داشت: نیروگاه شهید مفتح سالانه 15 میلیون متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی را تبخیر می‌کند که این امر موجب تعطیلی کشاورزی در اطراف این نیروگاه شده است.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول