اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری استان اصفهان:

خانه‌های ورزش روستایی در استان اصفهان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری استان اصفهان از احداث خانه‌های ورزش روستایی در روستاهای این استان خبر داد.

خانه‌های ورزش روستایی در استان اصفهان احداث می‌شود

مهدی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: تأسیس سه خانه ورزش روستایی در استان اصفهان امسال در دستور کار است که یکی از این سه خانه ورزش روستایی در شهرستان کاشان قرار دارد.

وی لازمه توسعه ورزش روستایی عشایری در استان اصفهان را تهیه زیرساخت‌های لازم در روستاها قلمداد کرد و گفت: با تأسیس خانه‌های ورزش روستایی و تجهیز آن به امکانات و وسایل ورزشی می‌توان در رشد و توسعه ورزش در روستاها نقش بسزایی ایفا کرد.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان اصفهان، تقویت و توسعه ورزش بانوان و آقایان در روستاها را یکی از مهم‌ترین اهداف تأسیس خانه‌های ورزش روستایی اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود با کمک مسئولان و دهیاران شاهد تأسیس خانه‌های ورزش روستایی در همه روستاهای استان اصفهان باشیم.

به گفته وی، چنانچه هر یک از دهیاران روستاهای استان اصفهان مکانی بدون استفاده در روستا را شناسایی و معرفی نماید، با کمک هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان عملیات بهسازی، بازسازی و تجهیز آن به امکانات مورد نیاز و وسایل ورزشی انجام می‌شود تا در اختیار ورزشکاران روستایی قرار گیرد.

اسدی، اعتبارات هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان اصفهان را ناچیز خواند و گفت: اعتبارات ورزش‌های روستایی و عشایری استان اصفهان به اندازه حقوق یک ورزشکار فوتبالیست لیگ دسته سوم کشور هم نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه هم‌اکنون ورزشکاران روستایی و عشایری استان اصفهان در 37 رشته ورزشی فعالیت دارند افزود: بانوان در 18 رشته و آقایان در 37 رشته ورزشی در روستاهای استان اصفهان فعالیت دارند که احتمال افزایش رشته ورزشی آقایان به 40 رشته و بانوان به 20 رشته نیز وجود دارد.

به گفته وی، رشته‌های ورزشی دان‌پلان، لی‌لی، اسب‌سواری، تیراندازی و تیروکمان روی اسب و حمل اجسام امسال به رشته‌های ورزش‌های روستایی و عشایری اضافه شده است.

اسدی یادآور شد: ورزشکاران روستایی و عشایری استان اصفهان تاکنون موفق به کسب بیش از 20 قهرمانی جهان، آسیا و استانی در رشته‌های مختلف شده‌اند.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان اصفهان همچنین از تغییر نام ورزش روستایی و عشایری به «ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی» خبر داد و عنوان کرد: با وجود تغییر نام، این هیئت همچنان متولی ورزش‌های روستایی و عشایری است.

این مسئول از برگزاری چهارمین المپیاد ورزشی بانوان روستایی و عشایری استان اصفهان خبر داد و متذکر شد: چهارمین المپیاد ورزشی بانوان روستایی و عشایری استان اصفهان 31 شهریور ماه جاری با حضور یک‌هزار و 200 نفر از بانوان ورزشکار روستایی در 11 رشته ورزشی در اصفهان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان اصفهان برای شرکت در اختتامیه دومین جشنواره بازی‌های روستایی عشایری به روستای قهرود کاشان سفر کرد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول