اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش روستایی اصفهان خبر داد

فعالیت 25 هزار ورزشکار روستایی در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس هیات ورزش روستایی و عشایری استان اصفهان از فعالیت 25 هزار نفر ورزشکار آقا و خانم روستایی و عشایری در استان اصفهان خبر داد.

فعالیت 25 هزار ورزشکار روستایی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مهدی اسدی جمعه‌شب در پایان دومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی کاشان موسوم به جام روستا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد ورزشکار بیمه شده ورزشی، رسمی و سازماندهی شده در سال گذشته در استان اصفهان فعالیت داشته‌اند.

وی افزود: انتظار می‌رود با تلاش همکاران در سراسر استان اصفهان این تعداد ورزشکار در سال‌جاری به 50 هزار نفر ورزشکار سازماندهی شده افزایش یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه ورزش روستایی و عشایری استان اصفهان در کشور حرف اول را می‌زند افزود: برای ادامه موفقیت‌های ورزش روستایی و عشایری استان اصفهان در کشور، تقویت ورزش‌های بومی و محلی سنتی یکی از مهمترین برنامه‌های این هیئت در استان اصفهان است.

اسدی از شهرستان کاشان به عنوان یکی از ارکان ورزش روستایی و عشایری استان اصفهان نام برد و گفت: شهرستان کاشان دارای  60 روستا و بخش است که در صورت حمایت‌های فرمانداری ویژه این شهرستان و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای منطقه می‌تواند یکی از مراکز مهم استعدادهای ورزش روستایی استان باشد.

وی در ادامه ورزش روستایی عشایر استان اصفهان را به لحاظ تشکیلاتی کوچک اما به لحاظ دامنه فعالیت گسترده خواند و خاطرنشان کرد: هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان اصفهان در گستره وسیع این ورزش در استان با حداقل نیرو و امکاناتی که در اختیار دارد باید تلاش مضاعفی برای توسعه فرهنگ ورزش در روستاها داشته باشد.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی عشایری استان اصفهان همچنین بر فرهنگ‌سازی ورزش روستایی تأکید کرد و گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم آنگونه که باید و شاید ورزش بانوان را در روستاها تقویت کنیم.

وی با توجه به پتانسیل و استعدادهای ورزش روستایی در استان اصفهان گفت: بیشتر قهرمانان کشوری در رشته‌های ورزشی رزمی و کلاسیک به طور عمده از ورزشکاران روستایی هستند.

به گفته وی، گنجینه‌های ورزش کشور در روستاها هستند و برای تقویت ورزش کشور باید مبنای صحیح این ورزش‌ها را در روستاها پایه‌ریزی کرد.

اسدی با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای ورزش در داخل شهرستان‌ها گفت: ورزش در شهرستان‌ها یک ظرفیت مشخصی دارد که امروز در حال سرریز شدن است اما در روستاها استعدادهای فراوان و ناب زیادی در رشته‌های مختلف هستند که ناشناخته مانده‌اند.

وی افزود: این استعدادهای ناب ورزش روستایی برخلاف ورزشکاران برخی شهرهای بزرگ به دنبال کفش‌های 600 هزار تومانی و یک میلیونی یا قراردادهای 800 میلیونی و یک میلیارد تومانی نیستند و کمترین انتظار آنان توجه مسئولان به ورزش روستایی و ورزشکاران روستایی است که مظلوم واقع شده‌اند.

دومین جشنواره بازی‌های روستایی عشایری در روستای قهرود شهرستان کاشان با قهرمانی ورزشکاران روستای قهرود به پایان رسید.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول