اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور واگذاری زمین به روستائیان

500 هکتار زمین در روستاهای قم تملک شد

خبرگزاری فارس: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم از تملک 500 هکتار زمین در روستاهای قم طی مدت 10 سال گذشته به منظور واگذاری زمین به روستائیان خبر داد.

500 هکتار زمین در روستاهای قم تملک شد

ولی رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تملک، تفکیک و واگذاری زمین روستایی اظهار کرد: این امر به منظور کنترل ساخت و ساز در روستاها، تامین زمین مورد نیاز روستاییان و زوج‌های جوان و اجرای طرح هادی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد. 

وی به شرایط واگذاری زمین به روستائیان اشاره کرد و گفت: متقاضیان باید ایرانی‌الاصل باشند و متعهد به سکونت در محل مورد نظر پس از اخذ زمین شوند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم خاطر نشان کرد: متقاضیان باید معرفی‌نامه اخذ شده از شورای اسلامی روستا و مدارک مورد نیاز پرونده را به کارشناس امور زمین دفتر نمایندگی بنیاد مسکن در بخش ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: طی 10 سال گذشته 500 هکتار زمین تملک و بیش از دو هزار قطعه زمین در 30 روستا واگذار شده و دیگر زمین‌ها در صورتی که متقاضی شرایط لازم را داشته باشد، واگذار می‌شود.

رحمانی با اشاره به اهمیت طرح هادی گفت: تهیه طرح هادی روستایی با هدف ایجاد توسعه و تغییر در وضعیت کالبد روستاها و ایجاد ساختار مناسب از طریق در نظر گرفتن نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روستاها انجام می‌شود.

وی به ویژگی‌های طرح هادی اشاره کرد و افزود: این طرح ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف مسکونی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را تعیین می‌کند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم خاطر نشان کرد: طرح هادی با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستائیان و خدمات زیست محیطی و عمومی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: بهبود کیفیت بافت روستا، ایجاد تناسب منطقی بین جمعیت و عملکردهای مختلف مسکونی و ایجاد زمینه کاهش خطر سوانح طبیعی در روستا از جمله اهداف این طرح است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول