اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس:

مشکلات روستاییان با پشت میزنشینی برطرف نمی‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان برای حل مشکلات روستاییان به میان آن‌ها بروند چرا که مشکلات روستاییان با پشت میزنشینی برطرف نمی‌شود.

مشکلات روستاییان با پشت میزنشینی برطرف نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، تاجگردون نماینده مردم در مجلس، فرهادی مدیرکل کمیته امداد، قلی‌پور فرماندار و اعضای شورای اداری باشت از برخی روستاهای این شهرستان بازدید و مشکلات آن‌ها را از نزدیک بررسی کردند.

بیش از 12 روستای دهستان کوهمره خامی در بخش مرکزی شهرستان باشت مورد بازدید قرار گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با حضور مسئولین، برخی روستاهای بخش مرکزی شهرستان باشت مورد بازدید قرار گرفت.

غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره تلفیقی از بیان مشکلات و راهکارها است، ابراز داشت: در دیدار مردمی مسئولان از نزدیک مسائل و مشکلات مردم را می‌شنوند و بهتر می‌توانند برای رفع آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: دیدار مسئولان با مردم کار ارزشمندی است و در این بازدیدها مسئولین از نزدیک مشکلات مردم را می‌شنوند و در همان جلسات پاسخ می‌دهند.

نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس گفت: مسئولان برای حل مشکلات روستاییان به میان آن‌ها بروند چرا که مشکلات روستاییان با پشت میزنشینی برطرف نمی‌شود.

تاجگردون با اشاره به اینکه شهرستان باشت قابلیت‌های زیادی دارد، افزود: این شهرستان به لحاظ این که منطقه محدودی است و مردم آن نیز اهل کار هستند با کمی جهت‌گیری و اصلاح فرهنگ کار می‌تواند در استان سرآمد باشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه طرح‌های مختلفی در شهرستان باشت در حال مطالعه و کار است، اذعان داشت: با شروع به کار این طرح‌ها بخش زیادی از مشکل اشتغال برطرف می‌شود.

وی به رویکرد جدید کمیته امداد در بحث توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و افزود: در رویکرد جدید بحث اشتغالزایی و توانمندسازی خانواده‌ها است که کمیته امداد به جای حمایت، خانواده‌ها را توانمند می‌کند.

* بیشترین سهم اشتغالزایی مربوط به کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: هدف اصلی از بازدید مناطق روستایی شهرستان باشت بررسی نیازمندی‌های اولیه افراد تحت حمایت است.

عبدالمجید فرهادی با بیان اینکه در این بازدیدها نیازمندی کلی روستاها نیز بررسی می‌شود، بیان داشت: مشکلات عمومی روستا نیز با حضور سایر ادارات برطرف می‌شود.

وی ابراز داشت: بحث مسکن، اشتغال و مشکل معیشتی روستاییان در این بازدیدها بررسی می‌شود.

این مسئول حمایتی در استان با اشاره به اینکه در سال گذشته کارهای خوبی در زمینه اشتغال توسط کمیته امداد شده، تصریح کرد: امسال نیز کمیته امداد بیشترین سهم اشتغالزایی در استان را متقبل شده است.

فرهادی به برنامه‌های امداد برای اشتغالزایی مددجویان باشتی اشاره کرد و افزود: در شهرستان باشت بیشترین سرمایه‌گذاری در بحث کشاورزی و گلخانه است.

وی خاطرنشان کرد: برای روستاهای حاشیه رودخانه‌ها و سدها طرح‌های کشاورزی و روستاهایی که از رودخانه دور هستند طرح‌های دامداری اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد این استان خاطرنشان کرد: هر صنفی که نیاز روستا باشد چنان چه اهالی روستا آمادگی اجرای آن را داشته باشند کمیته امداد فرصت ایجاد آن را فراهم می‌کند.

*حضور مسئولان موجب تسریع در حل مشکل می‌شود

فرماندار شهرستان باشت نیز اظهار داشت: رؤسای ادارات برق، گاز، آبفار، بهزیستی، راه و شهرسازی و دامپزشکی در این بازدید حضور دارند که به مشکلات مردم گوش فرا می‌دهند.

علی‌اصغر قلی‌پور با بیان اینکه بازدید مسئولان از مناطق روستایی فرصت مناسبی  برای برطرف کردن مشکلات است، ابراز کرد: حضور مسئولان موجب همکاری و تسریع در رفع مشکلات می‌شود.

وی بیان داشت: احداث جاده بین مزارع، تأمین آب شرب و کشاورزی روستاها، اجرای طرح هادی و کانال‌کشی از مهم‌ترین درخواست روستاییان بود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول