اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت صورت می‎گیرد

بهره‌برداری از 5 طرح بهداشتی درمانی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته دولت پنج پروژه بهداشتی و درمانی این دانشگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 5 طرح بهداشتی درمانی در چهارمحال و بختیاری

رضا ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اعلام این خبر اظهار داشت: خانه بهداشت منارجان در شهرستان لردگان از جمله این طرح‌هاست که عملیات عمرانی احداث آن به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.

وی افزود: این خانه بهداشت در زمینی به مساحت 178 متر مربع احداث شده و زمینه اشتغال مستقیم دو نفر را در این شهرستان فراهم کرده است.

ایمانی بیان داشت: برای احداث این خانه بهداشت بیش از 403 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری از بهره‌برداری از خانه بهداشت روستای جوانمردی در شهرستان لردگان خبر داد، و گفت: این خانه بهداشت با صرف 313 میلیون ریال اعتبار احداث شده و آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه خانه بهداشت جوانمردی در زمینی به مساحت 130 متر مربع احداث شده و زمینه اشتغال دو نفر را فراهم کرده است، ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای احداث آن از محل اعتبارات استانی دانشگاه علوم‌پزشکی تامین شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه خانه بهداشت روستای کلکه از توابع شهرستان لردگان نیز در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این خانه بهداشت با صرف بیش از 270 میلیون ریال در زمینی به مساحت 130 متر مربع احداث شده است.

ایمانی از اعتبار برای ساخت این خانه بهداشت در روستای کلکه خبر داد و گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت خانه بهداشت روستای کلکه به صورت استانی تامین شده که باعث ایجاد دو شغل نیز در این روستا خواهد شد.

وی افزود: خانه ‌بهداشت روستای تل‌ماران از توابع شهرستان لردگان نیز در هفته دولت با حضور مسئولان استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

ایمانی افزود: این خانه بهداشت در زمینی به مساحت 130 متر مربع احداث شده و زمینه اشتغال دو نفر به صورت مستقیم در شهرستان لردگان را فراهم کرده است.

وی از صرف بیش از 256 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل این خانه بهداشت خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

ایمانی در ادامه از بهره‌برداری از خانه بهداشت روستای مور و تلتاک از توابع شهرستان لردگان خبر داد و افزود: این خانه بهداشت در زمینی به مساحت 109 متر مربع احداث شده و زمینه اشتغال دو نفر به صورت مستقیم در این شهرستان را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این خانه بهداشت 45 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

ایمانی توسعه خدمات بهداشتی درمانی را ضروری عنوان کرد و افزود: به‌منظور ارتقای خدمات‌دهی و تسهیل دریافت خدمات بهداشتی درمانی در تعدادی از مراکز در نقاط محروم این استان بخش خصوصی خدماتی همچون توزیع دارو، انجام آزمایش، تزریقات و پانسمان را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در معاونت بهداشتی درمانی این دانشگاه در راستای پاسخگویی به نیازهای بهداشتی مردم این استان، گفت: آموزش بهورزی، کارورزی و کارآموزی دانشجویان، بیمه روستائیان و پزشک خانواده، اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر، بازآموزی و نوآموزی کارکنان از مهم‌ترین این اقدامات است.

ایمانی با بیان اینکه اصلاح شیوه زندگی مهم‌ترین اصل بهبود و ارتقای سطح سلامت جامعه است، گفت: الگوهای نادرست زندگی و آمار بالای ابتلا به بیماری‌های مزمن فشار خون، دیابت و عوارض ناشی از چاقی و کم تحرکی، اصلاح شیوه زندگی تنها راه بهبود وضعیت کنونی سلامت جامعه است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول