اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم عنوان کرد

الزام اجرای طرح ملی مراقبت از خون در مراکز درمانی قم

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون استان قم گفت:‌ اجرای طرح ملی مراقبت از خون، به منظور نگهداری فرآورده‌های خونی در تمام مراکز درمانی قم اجرا خواهد شد.

الزام اجرای طرح ملی مراقبت از خون در مراکز درمانی قم

علی الهی امروز در حاشیه برگزاری سمینار تخصصی طرح ملی مراقبت از خون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم گفت: بیمارستان شهید بهشتی به عنوان نخستین بیمارستان با تایید معیارها برای اجرای طرح ملی مراقبت از خون انتخاب شده است.

الهی ادامه داد: این سمینار با هدف آشنایی کارکنان بیمارستان در نحوه برخورد با خون و فرآورده‌های خونی، استفاده مناسب از خون و شناخت عوارض ناشی از مصرف خون در استان قم برگزار شد.

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم با بیان اینکه خون مانند یک عضو اهدایی در بدن است تصریح کرد: خون از اجزا و بافت زنده بدن است که باید از آن مراقبت کامل به عمل آید تا با کیفیت مناسب به بیمار تزریق شود.

وی اظهار داشت: باید نسبت به تامین و مصرف مناسب این فرآورده مهم و عضو ارزشمند نهایت تلاش را داشته باشیم که البته این طرح در بیمارستان شهید بهشتی قم در حال اجراست.

الهی با اشاره به هزینه سنگین نسبت به تامین خون مورد نیاز بیمارستان‌ها خاطر نشان کرد: این مرکز باید از این عضو ارزشمند که محصول خونی است، استفاده کرده تا دور ریز نشده و در اثر استفاده نابجا لطمه‌ای به سرمایه ملی وارد نشود.

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم یادآور شد: این طرح در تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با همکاری سازمان انتقال خون انجام می‌شود.

الهی در پایان گفت:‌ پایگاه انتقال خون استان قم در زمینه اقدامات انجام شده در زمینه خون و فرآورده‌های خونی اواخر خرداد ماه در نمایشگاه توانمندی‌های مالزی شرکت خواهد کرد.

در این سمینار بیش از 300 نفر از پرستاران، تکنیسین‌ها‌ی بیمارستان‌ها حضور یافتند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول