اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی خبر داد

تکمیل کتابخانه مرکزی خراسان‌رضوی تا پایان سال 92

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی گفت: با تکمیل‌ شدن کتابخانه مرکزی در سال 92، رتبه استانی خراسان‌رضوی در استاندارد نهاد کتابخانه‌های مرکزی افزایش مطلوبی می‌یابد.

تکمیل کتابخانه مرکزی خراسان‌رضوی تا پایان سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نجمه خدادادی ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته 750 میلیون تومان برای کتابخانه‌های مرکزی در نظر گرفته شده و امسال نیز از بودجه تملک استان یک میلیارد تومان اختصاص داده شد، هم‌چنین با پی‌گیری استاندار خراسان‌رضوی از محل بودجه‌های سفر دولت نیز یک میلیارد تومان ماه گذشته اضافه شد و اگر بتوانیم یک میلیارد تومان دیگر هم درخواست کنیم امیدواریم تا پایان سال 92 این کتابخانه مرکزی را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی خراسان‌رضوی قابلیت پذیرش 50 هزار عضو را دارد، گفت: با تکمیل ‌شدن کتابخانه مرکزی رتبه استانی در استاندارد بودن کتابخانه‌های مرکزی بسیار تغییر می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی افزود: با پی‌گیری‌های انجام شده سالن قرائت دیگری نیز اضافه می‌شود که با افزایش این سالن می‌توانیم اعضا را تا 70 هزار نفر بالا ببریم، ضمن اینکه مخزن غنی و کاملی از کتاب‌های عمومی و تخصصی خواهد داشت و بخش نسخه خطی هم که در خراسان‌رضوی تا به حال نداشته‌ایم، اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اغلب شهرداری‌ها در شهرهای مختلف با ما همراهی می‌کنند، ضمن اینکه طبق مصوبه انجمن استان ما امسال جلساتی با تک تک شهرداری‌ها برگزار کرده‌ایم و سهم شهرداری‌ها را از طرف دفتر امور شهری استانداری به ما اعلام می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی اظهار کرد: مشکل عمده در بحث شهرداری مشهد است در جلسه انجمن استان با همه اختلاف نظراتی که هست، شهرداری مشهد سالانه حداقل 5 میلیارد تومان باید به کتابخانه‌های مشهد بدهد در حالی که تاکنون بیشترین رقمی که سال گذشته داده است 620 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول