اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عید سعید فطر صورت می‌گیرد

افتتاح یک باب کتابخانه عمومی در ریگان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ریگان گفت: همزمان با عید سعید فطر کتابخانه عمومی بقیه‌الله بخش گنبکی این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

افتتاح یک باب کتابخانه عمومی در ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، ولی‌الله موسی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید در این شهرستان اظهار داشت: در روز عید سعید فطر کتابخانه عمومی بقیه‌الله بخش گنبکی شهرستان ریگان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این کتابخانه با زیربنای 100متر مربع با 2 هزار و 500 جلد کتاب و دو سالن مطالعه ویژه برادران و خواهران افتتاح می‌شود.

موسی‌زاده با بیان اینکه اجرای طرح پیک مهر در شهرستان ریگان با موفقیت اجرا شده است، تصریح کرد: در این طرح بیش از پنج اداره شهرستان ریگان با 500 جلد کتاب و قفسه کتاب مجهز شدند و در آینده تمام ادارات نیز در این طرح مجهز می‌شوند.

وی عنوان کرد: کتابخانه عمومی کوثر ولایت شهر ریگان دارای 7 هزار و 500 جلد کتاب است که روزانه 100 نفر در این کتابخانه مشغول مطالعه هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ریگان گفت: این کتابخانه عمومی 2 هزار نفر عضو دارد که با برنامه‌ریزی و ترویج فرهنگ مطالعه هر روز بر اعضای آنها افزوده می‌شود.

وی افزود: همچنین در این کتابخانه بخش‌های کرمان‌شناسی، دفاع مقدس و آثار استاد شهید مرتضی مطهری افزوده شده است.

موسی‌زاده اذعان داشت: امسال بیش از 700 میلیون ریال اعتبار برای ساختمان کتابخانه عمومی شهرستان ریگان اختصاص یافته که این ساختمان 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زیربنای آن  400 متر مربع است و در دو طبقه ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی منوط به پرداخت نیم درصد شهرداری‌ها است که اگر به موقع پرداخت شود، فعالیت‌های خوبی در زمینه نهضت مطالعه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول