اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش اختصاصی فارس از افتتاح «کتابخانه فاطمه‌ها» در دهکهان

فاطمه‌ها سرانجام صاحب کتابخانه شدند

خبرگزاری فارس: کتابخانه فاطمه‌ها در دهستان دهکهان شهرستان کهنوج افتتاح شد.

فاطمه‌ها سرانجام صاحب کتابخانه شدند

به گزارش خبرگزار فارس از کهنوج، «کتابخانه فاطمه‌ها» به عنوان کوچک‌ترین کتابخانه کشور در روستای دهکهان از توابع این شهرستان واقع در استان کرمان با سه نفر عضو که همه آن‌ها نامشان فاطمه است، فعالیت خود را آغاز کرد.

 

چندی پیش در خبرگزاری فارس از وضع نابسامان این کتابخانه گزارشی تهیه شد که در نتیجه آن امروز با کمک‌های خیران و همت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کهنوج یک باب کتابخانه با نام فاطمه زهرا (س) افتتاح شد.

 

افتتاحی که با حضور پرشور مردم این منطقه همراه بوده و موجب خوشحالی اهالی این منطقه شده است، اما با این حال این نکته قابل ذکر است که کتابخانه فاطمه زهرا (س) هنوز تنها مکان فرهنگی این روستا محسوب می‌شود. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کهنوج در این زمینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به اخباری که از شبکه‌های سراسری و رسانه‌ها منتشر شد، خیران هزینه ساخت یک کتابخانه را بر عهده گرفتند و از ما درخواست کردند که این مسئله را پیگیری کنیم.

شهرام امیری تصریح کرد: ما به نمایندگی از طرف جامعه خیران به این منطقه مراجعه کردیم و با هماهنگی خیران مقرر شد، یک کتابخانه تک واحدی در این منطقه احداث شود. 

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این کتابخانه را در مدت 30 روز به اتمام رساندیم.

امیری با اشاره به اینکه برنامه‌هایی نیز برای توسعه این کتابخانه در آینده داریم، عنوان کرد: با همکاری مشترک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون کتابخانه‌های شهرستان کهنوج برای توسعه فرهنگی این کتابخانه و کل منطقه دهکهان برنامه‌هایی در آینده اجرا می‌شود.

وی هزینه احداث این کتابخانه را 12 میلیون تومان ذکر کرد و ابراز داشت: هنوز کارهایی در زمینه توسعه کتابخانه فاطمه زهرا (س) داریم که ان‌شاءالله به زودی انجام می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهنوج نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از همه کسانی که این گام بزرگ را در راستای این امر خداپسندانه انجام دادند، قدردانی می‌کنم.

حسین نظری بیان داشت: یکی از دغدغه‌های بزرگ مقام معظم رهبری نهادینه کردن بحث مطالعه و کتابخوانی در سرتاسر کشور است که امروز با یاری خداوند و همت خیران و مسئولان این مهم در منطقه جنوب کرمان رقم خورد.

 

همچنین فاطمه میرشکاری نخستین عضو کتابخانه فاطمه‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: در کتابخانه قبلی شرایط خیلی سخت بود و ما از نظر مکان و امکانات با مشکلات بسیاری مواجه بودیم، اما به لطف خداوند با افتتاح این کتابخانه جدید این مشکلات برطرف شد.

وی با ابراز خوشحالی از رسیدن به آرزوی احداث کتابخانه جدید گفت: در این کتابخانه 4 هزار جلد کتاب به ثبت رسیده است، اما بسیاری از این کتاب‌ها قابل استفاده نیست.

فاطمه شجاعی‌پور دومین عضو این کتابخانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: این کتابخانه 156 عضو دارد که امیدواریم با افتتاح این کتابخانه تعداد اعضای این کتابخانه روز به روز بیشتر شود.

گزارشی از ابوطالب دانشور

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول