اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان ‌و بلوچستان:

اجازه تفرقه افکنی بین طوایف را نمی‌دهیم

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم به نام قوم و مذهب بین طوایف و مردم استان تفرقه بیندازد.

اجازه تفرقه افکنی بین طوایف را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از بزرگان و ریش سفیدان طایفه نارویی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: عقب ماندگی‌های تاریخی استان موجب شده است که روند توسعه سیستان و بلوچستان با کندی مواجه شود که باید همه طوایف استان در کنار مسئولان برای تسریع در روند توسعه استان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته استفاده از ظرفیت‌های استان در اختیار افراد خاصی بوده است افزود: همه اقوام و مذاهب استان باید شرایط عادلانه برای مشارکت در توسعه استان را داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در گذشته توانمندی‌های استان معرفی نشده و چهره واقعی استان مغفول مانده است.

نارویی بیان داشت: وظیفه بزرگان و ریش سفیدان طوایف و قبایل استان در این برهه از زمان بسیار حساس است و باید با هدایت جوانان و افراد طایفه در زمینه معرفی چهره واقعی استان تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: شغل‌های کاذب از قبیل قاچاق مواد سوختی شایسته جوانان استان نیست و بزرگان طوایف سعی کنند با راهنمایی جوانان و دیگر افراد قوم، اجازه ندهند خوشنامی طایفه دچار مشکل شود.

وی تأکید کرد: به هیچکس اجازه نخواهیم داد به نام قوم و مذهب بین مردم استان تفرقه بیندازد و یا ملاک انتصابات در دستگاه‌های دولتی بر اساس قومیت و مذهب باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم استان همه با هم برادر و برابر هستند و تاکنون با هوشیاری خود دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان را برای ایجاد تفرقه خنثی کرده‌اند.

نارویی با تأکید بر اجرای طرح‌های آبخیزداری و افزایش توان تولید محصولات کشاورزی در استان از همه طوایف استان خواست با کمک مسئولان از ظرفیت‌های معدنی که دراختیار دارند استفاده مطلوب را ببرند و زمینه اشتغال را برای جوانان منطقه فراهم کنند.

وی اولویت‌های کاری خود را در استان سه موضوع فرهنگ، وحدت و امنیت عنوان کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: لازمه دستیابی به امنیت، ایجاد و حفظ وحدت است که برای دستیابی به وحدت باید برنامه‌های فرهنگی به عنوان یک ضرورت در دستور کار مدیران استان قرار گیرد.

چند تن از علما و جوانان طایفه نارویی در ادامه این دیدار به بیان مشکلات مردم در استان پرداختند و اظهار داشتند: برای رفع محرومیت در استان همه تلاش خود را به‌کار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول