اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه:

شهر کرمانشاه کمترین سرانه فضای ورزشی را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: شهر کرمانشاه با 12 درصد کمترین سرانه فضای ورزشی را نسبت به دیگر شهرستان‌های استان دارد.

شهر کرمانشاه کمترین سرانه فضای ورزشی را دارد

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، عباس امانی در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت سرانه فضاهای ورزشی در استان در مجموع 0.8 متر مربع است.

امانی سهم کشور را در امکانات ورزشی 75درصد از کل سرانه عنوان کرد و گفت: سهم اداره‌کل ورزش و جوانان استان 0.6 مترمربع است.

وی سهم دستگاه‌ها و ادارات دولتی کرمانشاه از 20 درصد سرانه کل 0.16 مترمربع و سهم کرمانشاه از کل پنج درصد بخش خصوصی 0.04 درصد برشمرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: شهر کرمانشاه با 12 درصد کمترین سرانه فضای ورزشی را نسبت به دیگر شهرستان‌های استان دارد.

وی در ادامه افزود: عدم تناسب لازم بین جمعیت شهرستان کرمانشاه و میزان سرانه فضاهای ورزشی در سطح شهرستان‌، عدم سهولت دسترسی به اماکن ورزشی استاندارد و مجهز همچنین مربیان توانمند از سوی مستعدان ورزشی در نقاط مختلف شهر کرمانشاه باعث شده است شهر کرمانشاه کمترین سرانه فضای ورزشی را داشته باشد.

امانی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی اماکن ورزشی دستگاه‌ها و ادارات دولتی خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری در استفاده مفید از امکانات موجود و تامین فضای ورزشی را ضرورت اجرای طرح دانست.

وی عدم تداوم همکاری از سوی دستگاه‌های دولتی و تعلیق فعالیت ورزشکاران میهمان، فقدان تجهیزات و امکانات آموزشی در فضای ورزشی، همچنین مشکل تردد ورزشکاران و کاربران ورزشی به اماکن ورزشی دستگاه‌های دولتی به وی‍ژه در دستگاه‌های نظامی و انتظامی را برخی از مشکلات سر راه اجرای این طرح بیان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بر تهیه و تنظیم جدول زمانبندی فعالیت‌های ورزشی‌، بررسی وضعیت کنونی اماکن ورزشی دستگاه‌های دولتی تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم اماکن ورزشی استاندارد و متناسب با نیاز ورزشکاران و تیم‌های ورزشی را شناسایی و ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول