اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اصفهان

فیلم "فروشنده" به جشنواره سئول راه یافت

خبرگزاری فارس: فیلم "فروشنده" ساخته فیلم‌ساز اصفهانی مهدی ابراهیمی به بخش مسابقه جشنواره سئول کره جنوبی راه یافت.

فیلم "فروشنده" به جشنواره سئول راه یافت

مهدی ابراهیمی کارگردان فیلم فروشنده ‌امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: این فیلم براساس هایکوهای عباس کیارستمی ساخته شده است و کیارستمی نیز فیلم را مشاهده کرده و نظر مثبتی بر فیلم داشته است.

وی افزود: این فیلم تاکنون در جشنواره‌هایی مانند‌ جشنواره بین‌المللی تهران، جشنواره رویش، جشنواره دوربین‌نت و جشنواره معتبر ریور ایتالیا شرکت داشته است.

ابراهیمی درباره داستان این فیلم گفت: داستان فیلم در یک بازار اتفاق می‌افتد و درباره شخص مجهول‌الهویه‌ای است که متاعی متفاوت با دیگران در بازار عرضه می‌کند و طبیعی است که این کالا خریداری ندارد.

کارگردان این فیلم با بیان اینکه این فیلم غیرمتعارف و  مربوط به سینمای تجربی بوده و با سینمای کلاسیک متفاوت است، ادامه داد: محمدرضا رحمتی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته که البته چهره وی در این فیلم به علت پوشش خاص وی مشاهده نمی‌شود.

وی درباره فیلم‌های راه یافته به جشنواره سئول اظهار کرد: همچنین فیلم‌های کودک (کاما) ساخته بابک شکری، پاتک سید جواد حسینی، نامه‌ها عکس‌ها، آدم‌ها ساخته سید محمد خردمندان، هوای بسته‌بندی شده ساخته اکبر تراب پور، الاکلنگ ساخته محبوب شکر زاده و آدم‌ها ساخته ماشاالله محمدی هفت فیلم کوتاه تولید شده در انجمن سینمای جوانان ایران در سال 1390 است که موفق به راه‌یابی به بخش مسابقه این جشنواره شده‌اند.

ابراهیمی درباره زمان برگزاری جشنواره فیلم سئول گفت: این جشنواره که چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس سئول است از 13 الی 18 سپتامبر مصادف با 23 تا 28 شهریورماه در کره جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش فارس فیلم « فروشنده» سومین فیلم کوتاه مهدی ابراهیمی فیلمساز اصفهانی است و وی به زودی فیلم «سرنوشت مکتوم خورشید» را که فیلم‌نامه آن جزو فیلم‌نامه‌های فاخر سال 91 است، کارگردانی می‌کند.

انتهای پیام/ل20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول