اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

خروسک فیلم برتر جشنواره بین‌المللی لوکانیا ایتالیا شد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: فیلم کوتاه خروسک به تهیه‌کنندگی حوزه هنری این استان توانست تندیس بهترین فیلم موضوعی جشنواره لوکانیا را از آن خود کند.

خروسک فیلم برتر جشنواره بین‌المللی لوکانیا ایتالیا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، حجت‌الله شیروانی اظهار داشت: در اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم لوکانیا که در شهر پیستیچی ایتالیا برگزار شد، فیلم داستانی خروسک توانست یکی از چهار تندیس برترین‌های این جشنواره بین‌المللی را از آن خود کند.

وی افزود: جشنواره فیلم لوکانیا امسال میزبان دو فیلم از تولیدات حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با نام‌های "خروسک" و "خانه فاطمه کجاست" بود.

شیروانی ادامه داد: فیلم‌های خروسک و خانه فاطمه کجاست توسط فریدون نجفی از فیلمسازان جوان استان کارگردانی شده‌اند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خروج اضطراری ساخته مهدی جعفری، صفر ساخته نازنین سبحان‌سربندی و فیلم یه حبه قند به کارگردانی سید رضا میرکریمی نمایندگان ایران در این جشنواره بین‌المللی بودند که با فیلم‌هایی از کشورهای مختلف از جمله سوئد، لتونی، یونان، صربستان، آلمان، فرانسه، بلژیک، لهستان، آفریقا، مراکش، کره جنوبی، تایوان، آمریکا، کانادا، برزیل و ... به رقابت پرداختند.

وی گفت: فیلم خروسک درباره پسر بچه‌ای است که برای ثابت کردن اینکه مادربزرگش به بهشت می‌رود تلاش می‌کند طبق رسم و اعتقادات اهالی روستایشان خروسی را بر سر جسد مادربزرگ به صدا درآورد.

شیروانی خاطرنشان کرد: این جشنواره از 20 تا 23 مرداد ماه در شهر پیستیچی ایتالیا برگزار شد. جشنواره فیلم لوکانیا نخستین و مهمترین جشنواره بین‌المللی فیلم در جنوب ایتالیا است.

انتهای پیام/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول