اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جشنواره سراسری نماز و نیایش خبر داد

ارسال آنلاین فیلمنامه‌ها به دبیرخانه جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین از ارسال فیلمنامه‌ها به دبیرخانه این جشنواره به شیوه اینترنتی خبر داد.

ارسال آنلاین فیلمنامه‌ها به دبیرخانه جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین

علی بیطرفان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبیین اهمیت و نقش فیلمنامه در تولید یک فیلم اظهار کرد: فیلم‌نامه به دلیل اینکه می‌تواند دست مایه تولید یک اثر ارزشمند باشد از اهمیت بالایی در تولید فیلم‌های داستانی، مستند داستانی، مستند پویانمایی و تجربی برخوردار است.

وی از جمله دلایل تخصیص بخش فیلم‌نامه در جشنواره سراسری نماز و نیایش را کشف استعدادهای جوانان سرشار از ذوق و هنر ایرانی در زمینه خلق یک فیلمنامه عنوان کرد.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم به موضوعات ویژه در این بخش اشاره و تصریح کرد: اقتباس ادبی از متون کهن ایرانی و اسلامی، قصص قرآن و احادیث و روایات از جمله موضوعاتی است که به صورت ویژه در این بخش از جشنواره به آن توجه شده است.

وی تاکید کرد: شرکت‌کنندگان برای شرکت در این بخش از جشنواره نیز باید مانند دیگر بخش‌ها به صورت آنلاین در سایت‌های www.iycs.ir و یا www.cinemajavanan.ir  ثبت‌نام کنند.

بیطرفان از متقاضیان شرکت در جشنواره سراسری نماز و نیایش خواست هنگام ثبت‌نام فیلم‌نامه‌های خود را به دو شیوه PDF و یا WORD ضمیمه کنند و پس از اتمام مراحل ثبت‌نام، کد دریافتی را نزد خود نگه دارند.

وی با بیان اینکه فیلمنامه‌ها باید بر مبنای زمانی حداکثر تا 15 دقیقه نوشته شده باشد تاکید کرد: مجموع فیلمنامه‌های ارسالی در دو بخش موضوع آزاد و ویژه، نباید از چهار فیلم‌نامه بیشتر تجاوز کند.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین به چینش داوران در بخش فیلمنامه در این جشنواره اشاره و تصریح کرد: سه کارشناس و هنرمند در قالب هیئت داوران در این بخش حضور دارند که پس از داوری جوایز را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد.

وی به جوایز برترین‌های بخش فیلم‌نامه این جشنواره اشاره و بیان کرد: به نفر برگزیده این بخش تندیس جشنواره به همراه مبلغ 7 میلیون ریال توسط هیئت داوران اهدا می‌شود.

بیطرفان دیپلم افتخار جشنواره و مبلغ 5 میلیون ریال را از آن نفر دوم بخش فیلمنامه دانست و خاطر نشان کرد: لوح تقدیر جشنواره به همراه مبلغ 3 میلیون ریال به نفر سوم در این بخش از جشنواره تعلق خواهد گرفت .

رئیس انجمن سینمای جوان قم با ذکر تبصره‌ای تقدیر از فیلمنامه‌های منتخب را بر اساس ضوابط تولید توسط انجمن سینمای جوانان ایران دانست و گفت: بر اساس این ضوابط برگزیدگان می‌توانند از حمایت برای تولید فیلم خود برخوردار شوند.

وی جایزه بخش ویژه را تندیس جشنواره به همراه 7 میلیون ریال جایزه نقدی برای حمایت از تولید اثر برگزیده عنوان کرد و گفت: این حمایت‌ها بر اساس ضوابط اعلام شده تعلق خواهد گرفت.

بیطرفان یادآور شد: در بخش فیلم‌نامه هیئت داوران می‌توانند علاوه بر جوایز مذکور حداکثر چهار دیپلم افتخار به آثار برتر اهدا کنند.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را تا 10 آبان ماه سال جاری ذکر و تصریح کرد: بازبینی آثار ارسالی تا 20 آبان ماه طول خواهد کشید و اسامی راه‌یافتگان به بخش مسابقه از اول آذر ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول