اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

امکانات رفاهی اراک در شأن مردم نیست

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی امکانات رفاهی شهرک‌های ساخته شده در اراک را در شأن مردم ندانست.

امکانات رفاهی اراک در شأن مردم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه مسکن استان ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی گفت: زمین‌لرزه حادثه‌ای تلخ و دل‌خراش است که با بروز آن جان هموطنان به خطر می‌افتد و خانه‌هایشان ویران می‌شود، ولی خوشبختانه همواره قشرهای مختلف مردم ایران عزیز کمک‌های خوبی به مردم زلزله‌زده کرده‌اند.

وی افزود: از استان مرکزی علاوه بر کمک‌های نقدی و غیر نقدی 160 اکیپ امداد و نجات به این منطقه از سوی هلال‌احمر اعزام شده‌اند.

شعبانی‌فرد در خصوص شهرک‌های ساخته شده در حاشیه شهر اراک گفت: در ساخت شهرک تنها نباید به بحث مسکن توجه کرد بلکه باید به همه امکانات رفاهی مردم از جمله فضای سبز، پارک‌، مرکز درمانی و مراکز خرید توجه کرد، این در حالی است که هم‌اکنون به این مسائل توجه نشده و این ظلم به مردم است، امکانات رفاهی موجود در شهرک‌ها در شأن مردم نیست و باید با یک پیگیری سریع و دقیق نیازهای رفاهی مردم برطرف شود.

شعبانی‌فرد با اشاره به اینکه کمبود فضای سبز، تفریحی و آموزشی در اراک به طور وضوح به چشم می‌خورد گفت: مسئولان باید برای آبادانی و زیباسازی شهر اراک، همدلی، همکاری، همسویی و تعامل را در برنامه‌های خود قرار دهند تا بتوانند نیازهای شهروندان را پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر یکی از اقدامات مهم دولت در ساماندهی مسکن مردم بوده اظهار داشت: تامین مسکن از دغدغه‌های مهم مردم به خصوص جوانان بود که این موضوع در دولت عدالت محور و با طرح مسکن مهر برطرف شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به تسهیلات بنیاد مسکن به روستاها تصریح کرد: در سال گذشته مقرر شد 4 هزار و 18 فقره سهمیه تسهیلات توسط شش بانک عامل در اختیار افراد واجد شرایط قرار گیرد که تاکنون یک هزار و 658 فقره انجام شده است و به دلیل مشکلاتی که با برخی از بانک‌های عامل به وجود آمده این طرح حالت کندی به خود گرفته که خوشبختانه این مشکلات مرتفع شد و این طرح بار دیگر به روال عادی خود بازگشت.

وی همچنین اظهار داشت: در استان مرکزی 2 هزار و 800 طرح هادی باید پیاده شود که این مهم موجب تحول ساخت و ساز مسکن روستایی خواهد شد.

استاندار مرکزی در خصوص بهسازی مقبره آقا سلطان و آقا نورالدین گفت: این بقعه متبرک نیاز به یک ساماندهی مناسب دارد و با نورپردازی، بازسازی کف و دیوارهای کناری آن باید به این مکان مقدس سر و سامان داد.

وی همچنین اظهار داشت: تمامی طرح‌هایی که از پروژه مسکن مهر به اتمام رسیده‌اند باید تا هفته آینده مشخص و تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول