اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های فارس از مصاحبه استاندار اردبیل با خبرنگاران

بدهکار نظام و ملت هستم/مطبوعات دعوای خانوادگی را به بیرون درز ندهند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: بنده به کسی بدهکار نیستم جز به نظام و ملت که به معنای واقعی همیشه خودم را بدهکار و مدیون این دو اصل می‌دانم.

بدهکار نظام و ملت هستم/مطبوعات دعوای خانوادگی را به بیرون درز ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نشست مطبوعاتی استاندار اردبیل در آستانه هفته دولت و رسم معمول یک ماهه در مصاحبه با خبرنگاران این بار نیز حاشیه‌هایی داشت که به بازگویی آنها می‌پردازیم.

* استاندار اردبیل در پاسخ به سئوال کتبی یکی از خبرنگاران که از استاندار خواسته شده بود به مدیرکل ارشاد توصیه کند تا انتخابات خانه مطبوعات برگزار شود، اظهار داشت: اگر ضعف، نقص و کمبودی وجود دارد باید در داخل مجموعه حل و فصل کرد و نباید اصحاب رسانه اجازه دهند مشکلات‌شان به بیرون از خانه درز پیدا کند که در این زمینه توصیه لازم را به مدیرکل ارشاد خواهم کرد.

* سید حسین صابری در این جلسه نیز 20 تا 25 دقیقه و به صورت مشروح داستان مرغ را بیان کرد و به صراحت بیان داشت: که اگر روزی بازنشسته شوم مرغداری راه‌اندازی می‌کنم به طوری که داستان مرغ در این استان داستان عجیبی است که به مانند داستان مرغ و تخم‌مرغ تعجب همگان را برانگیخته است.

* استاندار اردبیل در بیان بازار مرغ و تخم‌مرغ به صورت کامل به روند تولید مرغ از مرغداری تا خرید و ذخیره‌سازی در یخچال خانه‌ها اشاره کرد گفت: افرادی که تعدادشان به تعداد انگشتان دست می‌رسد در صدد ایجاد اختلال در بازار مرغ هستند ولی همچنان تاکید داریم قیمت 4 هزار و 700 تومان برای خریدار و 3 هزار و 500 تومان برای تولید‌کننده قیمت مناسب و عادلانه است.

* صابری در ادامه از برگزاری بیش از 12 جلسه در خصوص تنظیم بازار مرغ خبر داد و تصریح کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند به زعم خود استاندار را در این قضایا ضربه فنی کنند که باید بگویم در این زمینه بنده ادعایی ندارم ولی در حد توان و بضاعت خود از حق و حقوق ملت دفاع خواهم کرد و اجازه نخواهم داد مرغ برزیلی در این استان توزیع شود و مبلغی ارز به خاطر خرید مرغ خارج شده و یا بخواهیم به رغم شعار مرگ بر امریکا و استکبار  در سال تولید ملی مرغ بیگانه را وارد بازار کرده و به خورد مردم دهیم.

* در این جلسه استاندار اردبیل بارها از کج‌سلیقگی مسئولان به عنوان اصلی‌ترین عامل نابسامانی بازار مرغ خبر داد و افزود: دلیلی ندارد که ما به رغم توان تولید و ذخیره‌سازی مناسب سعی کنیم حق و حقوق تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان داخلی را نادیده بگیریم.

وی بیان داشت: در خصوص داستان بی‌سرانجام مرغ که به جد ما را کلافه کرده است نامه‌ای به وزیر نوشتیم تا برخی مشکلات و نارسایی‌ها را به صورت مشروح بیان کرده و حتی مصمم هستم مقاله‌ای را در این زمینه نوشته و در اختیار اصحاب رسانه قرار دهم.

* استاندار اردبیل پرهیز در کلنگ‌زنی و تشریفات نابجا را یکی از خصوصیات خودش در دوران مدیریتی توصیف کرد و یادآور شد: هرگز اهل دروغ و مبالغه نیستم و معتقدم کم‌کاری‌ها را باید معترف بود.

* نابسامانی حوزه صنعت، معدن و تجارت استان و معرفی نشدن مدیر و سرپرست این سازمان نیز از دیگر سؤالات خبرنگاران بود که استاندار به صراحت اعلام کرد به رغم پیگیری‌های متعدد و معرفی نفرات توانمند تاکنون مدیری برای این مجموعه معرفی نشده به طوری که بخش صنعت ما تعطیل است و در حوزه بازرگانی نیز استاندار خود مستقیم ورود پیدا کرده است.

* صابری در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که اعلام کرد چرا رئیس جمهور پیام تسلیتی را برای زلزله‌زدگان آذربایجان صادر نکرد، اعلام کرد: یقین دارم رئیس جمهور دلش در گرو حل مشکلات مردم است و در اولین فرصت جبران مافات می‌کند، اما نمایندگانی از سوی رئیس جمهور از مناطق زلزله‌زده بازدید کردند.

* تعدادی از خبرنگاران نیز از حضور به موقع استاندار و نیروهای امدادی در صحنه زلزله اخیر در اهر قدردانی کردند که استاندار در این خصوص اظهار داشت: که ما به وظیفه خود عمل کردیم و اگر استاندار آذربایجان شرقی بودم با توجه به سابقه چندین ساله در حوادث و بحران الان از 150 واحد مسکونی در حال احداث 10 مورد در مرحله شن‌‌ریزی بود.

* استاندار اردبیل در ادامه مصاحبه خود گیر اصلی در پروژه پتروشیمی اردبیل و همچنین تامین 50 میلیارد تومان شهرداری‌ها را کمبود اعتبار اعلام کرد و افزود: بنده بارها به رئیس جمهور و وزرا حتی با حالت قهر‌آمیز نامه نوشتم و خواستار تامین 50 میلیارد تومان هزینه عمران شهری و همچنین تامین اعتبار پتروشیمی از محل صندوق اعتبار ملی و فاینانس چینی شدم.

* نارسایی ورزشگاه دایی نیز از دیگر سئوالات و پیگیری‌های خبرنگاران بود که استاندار اردبیل نیز به نیمه کاره بودن آن اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه به حدی بی‌ در و پیکر است که هر کس می‌تواند به آن ورود پیدا کرده و مشکلات آن را مشاهده کند که ما از پیمانکار این پروژه ملی خواسته‌ایم تا نواقصات را تکمیل کرده و تحویل دهد.

* موضوع رفتن استاندار نیز از موضوعات داغی بود که تعدادی از خبرنگاران در چندین مرحله آن را سؤال کردند که استاندار اردبیل در پاسخ آن گفت: همه ما رفتنی هستیم و اگر قرار بر ماندن بود حضرت نوح و ایوب با آن همه عمر و حوصله خود پا برجا می‌ماندند اما زمان رفتن مشخص نیست و همچنان عده‌ای منتظر تصمیم دولت در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هستند تا از دست ما خلاصی پیدا کنند اما اعلام می‌کنیم تا هستیم محکم در سنگر مسئولیت انجام وظیفه می‌کنیم.

* استاندار اردبیل در پاسخ به سؤالی در مورد استعفای چند نفر از مدیران میانی جهاد کشاورزی نیز ابراز داشت: علت استعفا را باید از خودشان پرسید اما عدد و ارقامی که در استعفا و نامه‌های دیگر مطرح کردند خلاف واقع است و این لطف خداست چرا که اگر این اعداد و ارقام درست بود ما 20 درصد خلع سلاح شده و عقب‌نشینی می‌کردیم و اصحاب رسانه باید این سؤال را از مدیران استعفا داده بپرسند که چرا پولی که در حسابتان است خرج نمی‌کنید و مدام از بی‌پولی ناله می‌کنید.

* صابری که به شدت از سناریوهای طراحی شده در جلوی راه خدمت‌رسانی ناراحت و گله‌مند بود، گفت:‌ اگر شایعه‌سازان به این دنیا اعتقادی ندارند یقین کنید که در دو راهی بهشت و جهنم باید پاسخ اعمال و رفتار و قلم‌زدن‌های خود را بدهند و خداوند از گناه آنها هرگز نخواهد گذشت.

* استاندار اردبیل که گویی از مدیریت و برخی چالش‌های ایجاد شده دل پری داشت: با بیان خاطراتی از دوران خدمت در مناطق محروم و زلزله‌زده کرمان در چندین مرحله، اعلام کرد: حاضر هستم مدیریت استان را به حضور در منطقه زلزله‌زده ببخشم و با حضور در مناطق آسیب‌دیده از زلزله تلاش کنم تا عید امسال سرپناهی برای محرومان و افراد زلزله‌زده درست کنم چرا که با سابقه 15 ساله مناطق زلزله‌زده و مدیریت بحران از کار در روستاها و کمک به حادثه‌دیدگان خسته نمی‌شوم و بیشترین دوستان بنده نیز از همین مناطق هستند.

* یکی از خبرنگاران که از بستری شدن استاندار در CCU پرسید و استاندار اردبیل نیز با تکذیب بستری شدن در CCU اظهار داشت:‌ بعد از سحر به بیمارستان مراجعه کردم تا مورد معاینه قرار گیرم که با اصرار مسئولان بیمارستان قرار بود در CCU بستری شوم اما بعد از تست ورزش از بیمارستان بیرون زده و به کارهایم رسیدم و مطمئن هستم که مهلتی برای حضور عزرائیل مهیا نشده است.

* در این جلسه تعدادی از خبرنگاران نیز از مسائل پشت پرده مخالفت با مدیریت استان سئوال کردند که استاندار اردبیل گفت: با تمام توان در سنگر خدمت هستم و جریانات پشت پرده نمی‌تواند در اراده آهنین بنده خللی به وجود آورد و این برخی از دوستان هستند که خودشان را به زحمت می‌اندازند.

* در این جلسه که حدود 30 نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه حضور داشتند استاندار اردبیل با حوصله تمام به سؤالات کتبی و شفاهی خبرنگاران در مدت دو ساعت پاسخ گفت و در آخر از خبرنگاران خواست ضعف‌ها و کاستی‌ها را انعکاس و نقاط قوت را تقویت کنند.

در این جلسه استاندار اردبیل در پاسخ به شیطنت برخی از خبرنگاران به ویژه افراد اجیر شده از سوی خانه مطبوعات اعلام کرد: مشکلات خود را حل کنید و اجازه ندهید اختلاف‌ها بر کار شما سایه بیفکند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول