اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

مسجد کانون پیوستگی امت اسلامی در برابر دشمنان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مسجد در طول تاریخ به عنوان نماد استواری و اعتلای تمدن اسلامی، مرکز پیوستگی امت اسلامی در برابر فزون‌طلبی دشمنان بوده است.

مسجد کانون پیوستگی امت اسلامی در برابر دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در مراسم گرامیداشت 31 مرداد روز جهانی مسجد در اردبیل اظهار داشت:‌ مسجد از دیرباز و در طول تاریخ نقطه روشن و همیشه پا بر جای جهان اسلام در تبلور وحدت و همبستگی بوده و هیچ وقت اعتبار و ارزش خود را از دست نداده است.

وی از مساجد به عنوان تجلی‌گاه اتحاد و انسجام و نقطه تلاقی اندیشه بارور اسلامی یاد کرد و افزود: مسجد محل رسیدگی به امور مسلمانان است و همیشه توانسته است بهترین زمینه و مرکز رشد و توسعه اندیشه‌های اسلامی و دینی باشد.

ستوده تصریح کرد: در طول تاریخ مساجد همیشه مورد بی‌حرمتی و حمله دشمنان دین‌گریز و دین‌ستیز قرار گرفته است به طوری که در یک اهانت آشکار در 21 آگوست 1969 مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان در آتش خشم صهیونیسم سوخت.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: به دنبال وقوع این حادثه به درخواست جمهوری اسلامی ایران سازمان کنفرانس اسلامی این روز را به نام روز جهانی مسجد نامگذاری کرد تا توجه به مسجد و جنبه‌های مختلف آن در سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در دوران کنونی نیز به رغم تحولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جهان مسجد همچنان جایگاه و اصالت مذهبی، معنوی و حضور مسلمانان را حفظ کرده و در جذب جوانان نیز نقش بی‌بدیل داشته است.

به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: مسجد علاوه بر این‌که کارکرد دینی، معرفتی داشته بلکه سبب شده است تا دشمنان اسلام همچنان از این خانه متبرک الهی در خشم و غضب باشند و نتوانند اهداف شوم خود را در جامعه اسلامی عینیتی آشکار ببخشند.

ستوده در ادامه سخنان خود گفت: نقطه تعالی حضور جوانان و نوجوانان را در مساجد، حسینیه‌ها و محافل مذهبی در ماه مبارک رمضان به خوبی مشاهده کردیم ولی باید پیوستگی فرهنگی و کارکرد عمومی و فراگیر آن مد نظر و ملاک کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول