اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

اختصاص 131 میلیارد تومان به کشاورزی گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اختصاص 131 میلیارد تومان تسهیلات به 3 هزار و 258 طرح کشاورزی در این استان خبر داد.

اختصاص 131 میلیارد تومان به کشاورزی گیلان

  به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اردشیر روحی پیش از ظهر امروز در جلسه طرح توسعه بخش کشاورزی گیلان اظهار کرد: طرح‌های توسعه کشاورزی در اقتصاد مقاومتی مهم و تاثیرگذار است.

وی از اختصاص 131 میلیارد تومان تسهیلات به 3 هزار و 258 طرح توسعه کشاورزی گیلان خبر داد و افزود: طرح‌های مذکور در سامانه مرآت ثبت شده است.

روحی با بیان اینکه تاکنون مبلغ 10 میلیارد تومان با اشتغالزایی 736 نفر به طرح‌های کشاورزی گیلان پرداخت شده است، تصریح کرد: مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها باید تلاش بیشتری در معرفی طرح‌ها به بانک عامل انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بر پرداخت تسهیلات به طرح‌های مصوب تاکید کرد و گفت: ماهانه به طور میانگین باید 15 میلیارد تومان به طرح‌های توسعه کشاورزی استان اختصاص یابد.

وی همچنین با اشاره به بهینه‌سازی سوخت واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی، بیان کرد: بهینه‌سازی سوخت واحدهای تولیدی بخش کشاورزی در شهرستان‌های رودبار، رشت و صومعه‌سرا به صورت پایلوت اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان نیز در جلسه مذکور از ابلاغ مکانیزم آبزی‌پروری وزارت نیرو در مخازن سدها و شبکه‌های آبیاری زهکشی خبر داد و گفت: ابلاغیه مذکور به سازمان‌های محیط زیست، جهاد کشاورزی و شیلات اعلام می‌شود.

سیف‌الله آقابیگی استفاده از مخازن سدهای مصارف آب آشامیدنی به منظور آبزی‌پروری را طبق قانون ممنوع دانست و خاطرنشان کرد: طرح فدک از محل مصارف آب صرفه‌جویی شده در کشور انجام می‌شود.

به گفته وی طرح‌های توسعه کشاورزی باید بر مبنای روش‌های نوین آبیاری از طریق آبیاری تحت فشار، کشت گلخانه‌ای و ... از محل صرفه‌جویی در آب انجام شود.

محمدحسین اصغریان معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان نیز در جلسه طرح توسعه بخش کشاورزی استان، اختصاص 23 میلیارد تومان از 164 میلیارد تومان به طرح‌های توسعه‌ای گیلان را ناکافی خواند و یادآور شد: گیلان، استان کشاورزی است و در اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی باید جزو 5 استان برتر کشور باشد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول