اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه:

مهار نوسانات قیمت محصولات کشاورزی ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بشرویه گفت: نرخ دولتی محصولات کشاورزی با نرخ بازار آزاد ناهمگن است که باید نوسانات قیمت محصولات کشاورزی مهار شود.

مهار نوسانات قیمت محصولات کشاورزی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین عصر امروز در دیدار با نماینده مردم طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با سفرای کشورهای اسلامی و مسئولان نظام به تهدیدهای دشمن در حوزه‌های مختلف کشور اشاره کردند.

وی ادامه داد: معظم‌له تحریک بعضی اقوام و درگیری‌های بین شیعه و سنی را از فتنه‌های صهیونیست برای بزرگ‌نمایی نشان دادن مسائل اختلافی در کشورهای اسلامی بیان کردند که باید با وحدت، همدلی و بصیرت در جامعه با آن مقابله کرد.

امام جمعه بشرویه تصریح کرد: طرح اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای مبارزه با تحریم‌ها و توطئه‌های استکبار است که باید با شناسایی الزامات آن برای تحقق منویات رهبری برنامه‌ریزی انجام شود.

شمس‌الدین با بیان اینکه در بین سیستم اجرایی شهرستان بشرویه وفاق، همدلی و ارتباط متقابل وجود دارد، افزود: دغدغه مسئولان برای رفع مشکلات باید همراه با نگاه دلسوزانه باشد و با هم‌فکری دیگر مسئولان درصدد رفع مشکلات برآیند.

 

*نوسانات قیمت در حوزه کشاورزی خسارات زیادی بر منطقه وارد کرده است

وی مهم‌ترین معضل در شهرستان را بیکاری دانست و گفت: قشر عظیم مردم شهرستان بشرویه به کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و مشکل نوسانات قیمت در علوفه، سم، کود، گندم، جو و شیر سبب شده است تا کشاورزان و دامداران متحمل ضربه‌های سنگینی شوند.

امام جمعه بشرویه یادآور شد: قیمت محصولات کشاورزی با نرخ دولتی و بازار آزاد در بازده زمانی خاص متفاوت بوده که سبب بروز وضعیت ناهمگنی شده است که می‌طلبد برای تحول در کشاورزی منطقه و افزایش سود، این نوسانات قیمت مهار شود.

شمس‌الدین خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های متوالی، افت آب‌های زیرزمینی، کاهش نزولات جوی و تولید روزانه 20 تن شیر در شهرستان، باید در حوزه صنایع تبدیلی نگاه کارشناسانه صورت گیرد تا با فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت در این بخش، علاوه بر رونق صنایع تبدیلی مشکل بیکاری نیز رفع شود.

وی به مشکل کمبود کود در شهرستان و عدم پرداخت یارانه برق کشاورزی در شهرستان کویری بشرویه اشاره کرد و اضافه کرد: با کاهش نزولات جوی تقویت حوزه آبخیزداری و مهار آب‌های روان کویر برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی ضروری است.

 

*احداث راه بشرویه  طبس  و بشرویه ـ بجستان تسریع یابد

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه توجه به مسائل کلیدی راه بشرویه ـ طبس و بشرویه ـ بجستان و تسریع در اجرای این پروژه‌ها ضرورت دارد گفت: اگر مشکل راه‌ها برطرف شود علاوه بر حذف افزایش ترافیک جاده‌ای، در رشد اقتصادی و رفع بیکاری موثر واقع می‌شود.

شمس‌الدین نبود اداره ثبت اسناد را از مهم‌ترین مشکلات شهرستان دانست و افزود: دریافت تسهیلات برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و بافت فرسوده نیاز به سند ثبتی دارد که با عدم استقرار این اداره در شهرستان، شهرداری نیز برای صدور پروانه‌های ساختمانی با مشکل مواجه است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول