اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌دره:

وزارت ارشاد از انتشار کتب بی‌محتوا جلوگیری کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خرم‌دره گفت: وزارت ارشاد از انتشار برخی کتاب‌های فاقد ارزش و دارای مطالب بی‌خاصیت در کشور جلوگیری کند.

وزارت ارشاد از انتشار کتب بی‌محتوا جلوگیری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، حجت‌الاسلام محمود نورپور ظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان با تاکید بر لزوم خودداری مردم از روی آوردن به تجملات بیهوده در زندگی، اظهار داشت: قناعت به معنای بخل و تنگ نظری بر خود و خانواده نیست.

وی افزود: قناعت به معنای درست مصرف کردن، مدیریت مصرف، منطقی و عاقلانه مصرف‌کردن در زندگی است.

امام جمعه خرم‌دره با بیان اینکه زیباترین زندگی آن است که روح قناعت در آن باشد، گفت: در صورت پیاده شدن فرهنگ قناعت در جامعه، حربه‌های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر در کنار امکانات کم، قناعت داشته باشیم در آن صورت توانایی فائق آمدن بر مشکلات را خواهیم داشت.

نورپور با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر در بحث خوراک و پوشاک اسراف زیادی صورت می‌گیرد، گفت: باید در بحث خوراک، پوشاک و همچنین زمان قناعت داشته باشیم.

وی بر لزوم قناعت و استفاده صحیح از امکانات عمومی و بیت‌المال از سوی همگان تاکید کرد.

امام جمعه خرم‌دره با تاکید بر لزوم پرهیز از اسراف در دستگاه‌های اجرایی عنوان داشت: در اداره‌ها کاغذ زیادی باطل می‌شود، که باید به این مسئله توجه جدی شود.

وی ضمن انتقاد شدید از انتشار برخی کتب در کشور خاطرنشان کرد: برخی کتاب‌های فاقد ارزش و کیفیت در کشور چاپ و منتشر می‌شود که دارای مطالب بی‌خاصیت هستند و وزارت ارشاد باید از انتشار چنین کتبی جلوگیری کند.

 نورپور با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ مصرف کالا و تولیدات داخلی گفت: این امر به حفظ مشاغل موجود در بخش‌های تولید، گسترش و ایجاد مشاغل جدید در کشور کمک قابل توجهی می‌کند.

وی به تبیین شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره و عنوان داشت: این شعار باید در رأس همه اولویت‌های کاری قرار گرفته و همراه با برنامه‌ریزی هدفمند در تمام عرصه‌ها عملیاتی شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول