اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90

مجوز چاپ 910 عنوان کتاب در آذربایجان شرقی صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از صدور مجوز و انتشار 910 عنوان کتاب در سال 90 در این استان خبر داد.

مجوز چاپ 910 عنوان کتاب در آذربایجان شرقی صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "علی داننده" گفت: این تعداد کتاب در یک میلیون و 951 هزار و 747 شمارگان چاپ شده‌ است که این ارقام نشان دهنده رشد قابل توجهی در حوزه چاپ و نشر استان است.

وی گفت: موضوع کتاب‌های منتشر شده بیشتر در زمینه ادبیات، فنی و مهندسی، ‌تاریخ، مذهب، علوم اجتماعی، کودک و نوجوان، ‌کمک درسی، هنر و زبان است.

داننده کتاب را از ابزار کمال بشر برشمرد و گفت: خانواده‌ها به‌عنوان اولین محل آموزش، با ایجاد زمینه و تقویت عادت به مطالعه می‌توانند مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نهاد در توسعه و تعمیق فرهنگ و ارزش‌ها باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش آمار چاپ و نشر کتاب را دلیلی برافزایش میزان مطالعه و  توسعه فرهنگی جامعه دانست و افزود: فرهنگ و اندیشه متعالی با تولید کتاب‌های ارزش‌مدار از نسلی به نسل دیگر انتقال می‌یابد و رویکرد این اداره کل نیز تولید و توزیع کتاب‌های پرمحتوا در سطح جامعه است.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز کتاب از سال 79 به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفویض شده است، ‌تاکید کرد: صدور مجوز چاپ و نشر کتاب توسط کارشناسان اهل قلم و خبره حوزه  نشر در این استان انجام می‌گیرد و با توجه به توان بالای استان در این حوزه، برای استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و زنجان نیز ارائه خدمات شده و استان‌های قم و تهران نیز از توان کارشناسی استان آذربایجان‌شرقی در پاره‌ای از زمینه‌ها بهره می‌گیرند.

داننده همچنین ارتباط با کارشناسان بررسی کتب،‌ ارائه پیش‌نویس‌های کتاب به آنها و کنترل و تطبیق آخرین نمونه‌های پیش‌نویس‌ها با نظرات و موازین قانونی و صدور مجوز چاپ برای آنها را از اهم فعالیت‌های هیات نظارت بر چاپ و نشر استان برشمرد. 

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول