اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تولید دارو

مرکز رشد فناوری‌های دارویی در خوزستان تأسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به منظور تولید دارو در استان خوزستان مرکز رشد فناوری‌های دارویی در اهواز تأسیس می‌شود.

مرکز رشد فناوری‌های دارویی در خوزستان تأسیس می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، بهزاد شریف ‌مخمل‌زاده با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر 95 درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود و تنها پنج درصد داروهای نوترکیب و داروهای نسل جدید از کشورهای دیگر وارد می‌شوند که تولید برخی از این داروها نیز به تازگی در کشور آغاز شده است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ شرکت داروسازی در استان وجود ندارد و تقاضای ایجاد یک شرکت داروسازی از چند سال پیش ارائه شده است، اما به دلیل اینکه بخش خصوصی تمایلی به مشارکت در این طرح ندارد، هنوز این موضوع محقق نشده است.

مخمل‌زاده تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اکنون در حال احداث مرکز رشد فناوری‌های دارویی است و در کنار آن نیز مرکز تولید دارو ایجاد می‌شود؛ به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که در آینده نزدیک شاهد تولید دارو در استان باشیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، خاطر نشان کرد: در کشور یک دارونامه رسمی وجود دارد که مشخص می‌کند چه داروهایی باید تجویز شوند؛ بر اساس این دارونامه، در صورتی که دارویی در کشور تولید می‌شود، واردات آن ممنوع خواهد بود. البته در صورتی که تولید داخلی کافی نباشد، اجازه واردات محدود داده می‌شود.

وی درباره تولید مواد آرایشی و بهداشتی در استان، تأکید کرد: در حال حاضر کارخانه تولید مواد شوینده در استان وجود دارد و چنین محصولاتی به هیچ وجه از خارج وارد نمی‌شوند؛ با این وجود در حوزه مواد آرایشی و بهداشتی نیز به دلیل عدم تمایل بخش خصوصی به فعالیت در این زمینه هنوز شرکتی و یا کارخانه‌ای در این بخش در استان فعال نشده است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول