اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در مراسم معارفه‌اش وعده داد

ایجاد مرکز رشد تکنولوژی در دانشگاه آزاد آمل

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات واحد آیت الله آملی از راه‌اندازی مرکز رشد تکنولوژی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

ایجاد مرکز رشد تکنولوژی در دانشگاه آزاد آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، فاضل لاریجانی بعدازظهر امروز در مراسم معارفه خود با اشاره به اینکه بیش از 750 آیه در قرآن به تدبر اختصاص دارد، یادآور شد: رسالت پیامبران نیز دعوت به تدبر و اندیشیدن بیان شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در این دانشگاه نیز بخش فرهنگی با ارائه برنامه‌های جذاب فضای عقلانی را توسعه دهد، اظهار داشت: مفهوم علم امروز در کنار سایر مفاهیم خود نیز دچار تحول شده است.

لاریجانی با اعلام اینکه علم یک نهاد و کارگروهی است و دانشگاه‌ها نیز باید با تغییر این مفاهیم، رویکردهای خود را تغییر دهند، بیان کرد:  نقش یک  واحد دانشگاهی با کارکرد آن رابطه تنگاتنگی دارد و اگر بخواهیم ماموریت و نقش دانشگاه را تعریف کنیم باید ببینیم الزامات جامعه چه رابطه‌ای با ماموریت دانشگاه دارد.

وی با اشاره به اینکه برای ترسیم آینده رابطه دانشگاه و توسعه جامعه باید تعریف شود، افزود: نقش عمده دانشگاه در کیفیت آن تبیین می‌شود که  آن هم رشد دانشگاه را در پی دارد.

لاریجانی با بیان اینکه امروز دیگر تولید علم و مقاله به تنهایی کافی نیست با تاکید بر ارتقای کیفیت مقالات و کاربردی‌ کردن آن در دانشگاه‌ها گفت: خروجی مقالات باید تحقیقات باشد و برون داد آن مورد استفاده جامعه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات واحد آیت‌الله آملی با اعلام اینکه اگر نتوانیم ارتباطی میان طرح‌های پژوهشی و نیازهای جامعه برقرار کنیم نمی‌توانیم تحول ایجاد کنیم، تصریح کرد: یکی از عامل‌های ارتباط شرکت‌های زایشی است که علم را به تجارت تبدیل می‌کنند.

وی افزود: این یک عامل ارزیابی است و دارای امتیاز بالایی و می‌تواند از منابع مهم درآمدی دانشگاه‌ها باشد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه این مرکز دانشگاهی باید به یکی از قطب‌های آموزشی تبدیل شود، افزود: استراتژی مجموعه دانشگاه آزاد افزایش کیفیت دانشگاه‌ها است.

وی از ایجاد مرکز رشد تکنولوژی در مسیر رشد شرکت‌های زایشی در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: این امر در کنار ایجاد مرکز بین‌المللی مطالعات اسلامی می‌تواند به تحقق اهداف این واحد دانشگاهی کمک کند.

به گزارش فارس، فاضل لاریجانی برادر علی لاریجانی رئیس مجلس است.

انتهای ‌پیام/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول