اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت و به همت اداره ارشاد استان

7 پلاتو و نگارخانه استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌برداری هفت پلاتو و نگارخانه استاندارد در این استان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

7 پلاتو و نگارخانه استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد

امین کمالوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک فرا رسیدن هفته دولت به همه خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی به خصوص در عرصه فرهنگ و هنر اظهار کرد: معمار اصلی حوزه فرهنگ و هنر کشور مقام معظم رهبری است که اگر به توصیه‌های معظم‌له عمل کنیم در این حوزه بیش از سایر بخش‌ها پیشرفت را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تخصص مقام معظم رهبری بیش از همه امور در موضوعات فرهنگی است و ایشان با توجه به اشرافی که در همه بخش‌ها و حوزه‌ها دارند در عرصه فرهنگ و هنر الگوی تمام‌نمای جامعه فرهنگی و هنری کشور هستند که این خود افتخاری بزرگ و ارزشمند برای فعالین این عرصه به شمار می‌رود.

کمالوندی ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت‌های فرهنگی و هنری با قوت و با حضور خوب و رضایت‌بخش هنرمندان در جریان بوده و اکنون مسئولان فرهنگی و هنرمندان با تعامل و همدلی تنها به تعالی و رشد و توسعه این حوزه در زمینه‌های مختلف می‌اندیشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علاوه بر اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی به افزایش فضاهای فرهنگی نیز توجه داریم، تصریح کرد: زیرساخت‌های زیادی تا پیش از این در استان ما وجود نداشت که به همت دولت عدالت‌محور و توجه مسئولان استانی اکنون شاهد توسعه این گونه فضاها هستیم.

کمالوندی به مهم‌ترین پروژه‌هایی که در هفته دولت امسال در این استان به بهره‌برداری خواهد رسید اشاره کرد و گفت: پلاتوی 130 نفره استاد سید یونس آبسالان یکی از این پروژه‌ها خواهد بود که به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول اضافه کرد: در این هفته همچنین نگارخانه استاد مرحوم سید امرالله حسینی به بهره‌برداری می‌رسد که محل این نگارخانه و پلاتوی استاد آبسالان در هنرستان هنرهای زیبا خواهد بود.

وی از دیگر پروژه‌های فرهنگی استان که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد خبر داد و گفت: یک نگارخانه و یک پلاتوی 100 نفره نیز در همین ایام و به این مناسبت در گچساران مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌برداری یک پلاتو و یک مجتمع فرهنگی هنری نیز در شهر دهدشت خبر داد و تصریح کرد: با بهره‌برداری از این تعداد پلاتو و نگارخانه استان ما صاحب تعداد هفت پلاتو و نگارخانه استاندارد خواهد شد.

کمالوندی با ذکر این مطلب که در گذشته و در کل استان تنها یک پلاتو و نگارخانه غیر استاندارد وجود داشت، عنوان کرد: با این ظرفیت ایجاد شده ما در ردیف استان‌های برخوردار در منطقه جنوب و جنوب‌غرب کشور خواهیم شد و بالاترین استانداردها را در این زمینه خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد از توان بالای این استان برای برگزاری هرگونه جشنواره ملی و بین‌المللی در حوزه هنری و فرهنگی خبر داد و متذکر شد: در این زمینه در سطح کاملا استاندارد قرار داریم.

وی از نیازهای فرهنگی این استان و لزوم ورود کالاهای فرهنگی به سبد خانوار مردم کهگیلویه و بویراحمد سخن به میان آورد و اذعان داشت: تا پیش از این، سینما در استان نداشتیم که اکنون دو سینما در مرکز استان داریم و استان دارای یک تالار روباز است که می‌توان گفت در جنوب کشور چنین تالاری بی‌نظیر است.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول