اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیگیری امور معیشتی کانون بازنشستگان فرهنگی اصفهان:

ضریب افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته مطابق با قانون نیست

خبرگزاری فارس: معاون پیگیری امور معیشتی کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان گفت: ضریب افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته بر اساس قانون نیست.

ضریب افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته مطابق با قانون نیست

رضا باغبانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگیان بازنشسته به صورت مداوم از وضعیت معیشت و درمان خود گلایه‌مند هستند، اظهار کرد: در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که دولت امکانات و تسهیلاتی همچون اختصاص سبد کالا را به دیگر بازنشستگان و شاغلان فعال در سطح کشور ارائه می‌کند اما فرهنگیان بازنشسته از این امکانات محروم هستند.

وی با بیان اینکه بی‌مهری‌های دولت به فرهنگیان بازنشسته سبب آسیب‌پذیری آنها شده است، اضافه کرد: این روز‌ها عدم افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته بر اساس نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و مشکلات درمانی این افراد به عنوان دو چالش عمده در زندگی بازنشستگان فرهنگی موجود در سطح کشور به شمار می‌رود.

معاون پیگیری امور معیشتی کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: ضریب افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته بر اساس قانون نیست و مسئولان بالادستی در راستای حقوق فرهنگیان بازنشسته قانون مدیریت خدمات کشوری را زیر پا گذاشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته فرهنگیان بازنشسته در تنگنا‌های معیشتی قرار گرفته‌اند و حقوق دریافتی آنها زیر نرخ تورم اعلامی است، ادامه داد: البته نرخ تورمی که اقشار مختلف مردم در سطح جامعه با آن مواجه هستند چند برابر نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی است.

باغبانی با اشاره به اینکه در سال جاری نرخ تورم از سوی بانک مرکزی 22،5 درصد اعلام شده اما ضریب افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته 15 درصد از سوی دولت اعلام شده است، تاکید کرد: افزایش یافتن حقوق فرهنگیان بازنشسته بر اساس نرخ تورم از چرا‌هایی است که در ذهن اکثر این افراد وجود دارد.

وی افزود: بر اساس عرف و قانون دولت باید حقوق بازنشستگان فرهنگی را بر اساس نرخ تورم پرداخت کند و اجرا نشدن قانون مدیریت خدمات کشوری در راستای افزایش حقوق این افراد بر اساس نرخ تورم به معنای پایمال کردن حقوق فرهنگیان بازنشسته است.

انتهای پیام/و20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول