اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد استان اردبیل:

تیم تخصصی صیانت از آثار فرهنگی اردبیل تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان اردبیل از تشکیل تیم تخصصی صیانت از آثار فرهنگی و هنری در اردبیل خبر داد.

تیم تخصصی صیانت از آثار فرهنگی اردبیل تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، توحید بلورساز پیش از ظهر امروز در اولین نشست هم‌اندیشی ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری اردبیل اظهار داشت: اردبیل دارای پیشینه‌ا‌ی عمیق در تولید آثار فرهنگی و هنری است و صیانت از این آثار نیازمند همت همگانی است.

وی با بیان اینکه ضروری است تا همه خود را در مقابل حفظ این آثار مصون بدانند، افزود: ما نشست‌های تخصصی صیانت از آثار فرهنگی و هنری در اردبیل را به طور مستمر برگزار می‌کنیم تا همگان را نسبت به حساسیت این مسئله واقف کنیم.

بلورساز ابراز داشت: این ستاد با هدف نظارت و بازرسی دقیق و برنامه‌ریزی شده بر چگونگی تولید و توزیع محصولات فرهنگی و هنری تشکیل شده است .

این مسئول تعامل مناسب در حوزه مصون‌‌سازی جوانان و مقابله با شبیخون فرهنگی بیگانگان را دیگر هدف این ستاد معرفی کرد و افزود: بر همین اساس قرار است یک تیم متخصص برای همکاری و هم‌افزایی اندیشه‌ها تشکیل شود.

سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد اسلامی استان اردبیل در معرفی این تیم بازرسی اظهار داشت: این تیم سه نفره شامل یک نماینده از ارشاد (که مسئولیت تیم را نیز بر عهده دارد) و یک نفر نماینده ناجا و یک نفر نماینده اصناف مرتبط فعال است.

وی ادامه داد: ما باید عوامل متخلف در حوزه توزیع آثار فرهنگی و هنری را شناسایی کرده و برای انجام امور جزایی به حوزه قضایی معرفی کنیم.

بلورساز محدوده فعالیت این تیم را نظارت بر محصولات دیجیتالی و نرم‌افزارها، بازی‌های رایانه‌ای، فیلم‌ها، کارتون‌ها، کتابها، نشریات، نوار کاست، موسیقی، هنرهای تجسمی، پوشاک، اسباب‌بازی‌ها و سایت‌های غیر مجاز عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه حمدالله اسکندری مسئول امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل نیز در سخنانی با بیان اینکه مردم نسبت به فرهنگ خودی بیگانه شده‌اند، ابراز داشت: تشکیل تیم بازرسی گوشه‌ای از کار خواهد بود، و بهتر است فرهنگ حفظ حرمت آثار فرهنگی و هنری در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول