اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نوشهر:

رمضان ماه رویش‌های معنوی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نوشهر رمضان را ماه رویش‌های فراوان معنوی عنوان کرد.

رمضان ماه رویش‌های معنوی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت الاسلام محمود مشایخ صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر این شهرستان که با حضور جمع کثیری از مردم نوشهر و گردشگران برگزار شد، افزود: اجرای یک دستور برای زیردستی که مافوق خود را قبول دارد و او را از عمق جان پذیرفته است بسیار شیرین و مایه خوشحالی است.

وی اظهار داشت: بشر به طور طبیعی بعد از انجام کاری که با موفقیت بوده خوشحال است حال اینکه این کار روزه‌داری در یک ماه باشد که خوشحالی چندین برابر دارد.

مشایخ با اشاره به اینکه بعد از ماه رمضان روسیاهی برای کسانی می‌ماند که به این ماه و روزه‌داری بی‌حرمتی کردند، ادامه داد: ماه رمضان امسال با حضور نوجوانان روزه‌دار و کهنسالانی که با مشقت روزه‌داری کردند رویش‌های فراوانی داشته است.

وی مجالس پرشور شب‌های قدر و احیا و همچنین برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی را از جمله این رویش‌ها برشمرد.

امام جمعه نوشهر تصریح کرد: امروز روز جایزه بزرگی که خدای متعال مقرر کرده و وعده داده است که همان رضایت خدا، مغفرت گناهان و برآورده شدن دعاهاست.

وی در خطبه دوم نیز با اشاره به 31 مرداد روز جهانی مساجد بیان داشت: 39 سال پیش در چنین روزی صهیونیست‌ها مسجد الاقصی را به آتش کشیدند و به آن بی‌حرمتی کردند.

مشایخ با بیان اینکه توجه مردم باید به مساجد بیشتر شود، خاطرنشان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب ساختن شهرک‌ها بدون مساجد معنا ندارد.

وی خواستار افزایش مساجد در شهرک‌های مسکونی شد و بیان داشت: مساجد باید در طول سال برنامه داشته باشند زیرا مساجد پایگاه دین هستند.

امام جمعه نوشهر با اشاره به تعطیلات و حضور گردشگران در غرب استان به ویژه شهرستان نوشهر گفت: امکانات و زیرساخت‌های در نظر گرفته شده برای شهرستان و جمعیت ثابت آن است حال که با حضور گردشگران جمعیت چند برابر می‌شود نیازمند اعتبارات و ایجاد زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف است تا هم به شهروندان و هم مسافران بتوان به درستی سرویس‌دهی کرد.

وی خواستار افزایش زیرساخت‌های خدماتی، بهداشتی و درمانی و اقامتی برای شهرستان گردشگرپذیر نوشهر شد.

مشایخ در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران اشاره کرد و افزود: با برگزاری این اجلاس با حضور سران مختلف بیش از 100 کشور دنیا، دشمنان متوجه خواهند شد که تحریم‌ها اثرگذار نبوده و ایران اسلامی در انزوا قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان توسط رسانه‌های خود سعی دارند چهره‌ای غلط و کاذب در دنیا القا کنند، تصریح کرد: با حضور بیش از 2 هزار خبرنگار در کشور به واسطه این اجلاس و انعکاس اخبار ایران اسلامی دنیا خواهد فهمید که ایران اسلامی مقتدرتر و توانمندتر از همیشه در مقابله با تهدیدها و تحریم‌ها ایستادگی می‌کند.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول