اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد:

اثر جاودان هنری در موضوع نماز در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه در این استان اثر هنری ماندگار و قابل طرحی در موضوع نماز و مسجد وجود ندارد.

اثر جاودان هنری در موضوع نماز در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، الیاس چراغ‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این استان متاسفانه هنرمندان ما نتوانستند اثر قابل طرح و مؤثری را در سطح کشوری پیرامون موضوع مهم نماز خلق کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به عنوان مثال در حوزه وبلاگ‌نویسی که مسابقه بزرگ کشوری برگزار شد، این استان هیچ برنده‌ای نداشت که این موضوع نشان می‌دهد باید بیشتر از اینها کار کنیم.

 وی گفت:‌ اگر اراده کنیم و واقعا بخواهیم، جوانان ما به سمت نماز و مسجد خواهند آمد، فقط مهم این است که اراده کنیم.

چراغ‌زاده بیان کرد: البته آثار هنری خوبی در این استان وجود دارد ولی حرف ما این است که هنر باید در مسیر نماز و برای نماز باشد.

وی تاکید کرد: هیچ کاری اگر با چاشنی نماز نباشد به دل نمی‌چسبد و برای مخاطب نه رنگ و بویی دارد و نه تاثیری در جامعه دارد. 

رئیس ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت اقامه نماز تصریح کرد: برای اقامه نماز و ارائه برنامه‌های فرهنگی باید مسجدسازی را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی خبر داد: در بیست و یکمین اجلاس نماز، محور و شعار اصلی، نهضت مسجدسازی است که ما نیز باید این شعار را در کهگیلویه و بویراحمد عملی کنیم.

چراغ‌زاده بیان داشت: در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که نماد این استان است، تعداد مساجدش از برخی روستاهای ما نیز کمتر است که باید فکری به حال این مشکل شود.

این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد پیش از این با انتقاد از تعداد کم مساجد در شهر یاسوج گفته بود که مسجد اصلی این شهر به لحاظ محدودیت‌های ترافیکی در حبس است و دسترسی نمازگزاران با خودرو در خیابان جلوی مسجد فراهم نیست که باید پلیس این مشکل را برطرف کند.

وی گفت: خیابان‌های اطراف مسجد صاحب‌الزمان یاسوج یک‌طرفه هستند که پیشنهاد می‌شود در یک ساعت وقت نماز، پلیس این محدودیت را برای نمازگزاران لغو کند.

رضا پارسیان‌نژاد رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد نیز در واکنش به این اظهار نظر که اثر هنری در باب نماز در این استان وجود ندارد، گفت: هنرمندان ما در حوزه دین بسیار فعال هستند و اینگونه نیست که اثری در حوزه نماز و مسجد نداشته باشند.

وی شعرخوانی آیینی یک شاعر هم‌استانی را نمونه‌ای از فعالیت هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی در حوزه دین دانست.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول