اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر چهارمحال و بختیاری:

«زیر باران زخم» راوی رشادت‌های رزمندگان می‎شود

خبرگزاری فارس: شاعر چهارمحال و بختیاری گفت: مجموعه شعر زیر باران زخم با مضمون دفاع مقدس با همکاری حوزه هنری این استان تا پایان امسال به زیر چاپ می‎رود.

«زیر باران زخم» راوی رشادت‌های رزمندگان می‎شود

همایون علیدوستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: کتاب شعر زیر باران زخم حاوی 120 مجموعه شعر در وصف دفاع مقدس و توصیف رشادت‌های رزمندگان این استان در طول هشت سال دفاع مقدس است که تا پایان امسال به زیر چاپ خواهد رفت.

وی با اشاره به دیگر آثار خود، گفت: منظومه اشعار ترکی یاشاسین شهر کیان حاوی 500 بیت پیرامون فرهنگ بومی استان چهارمحال و بختیاری به ویژه شهر کیان است.

علیدوستی ادامه داد: در این منظومه شعر، خرده فرهنگ‎ آیین‌های ازدواج، عزاداری، لالایی و کشاورزی سنتی مردم این منطقه در قالب شعر به تصویر کشیده شده است.

این شاعر چهارمحال و بختیاری همچنین از چاپ مجموعه شعر با نام سایه طوبی خبر داد و گفت: سایه طوبی نام مجموعه اشعار آیینی و مذهبی در مدح ائمه اطهار، روز عاشورا و فرهنگ انتظار است.

وی ولایت را از دیگر موضوعات این مجموعه شعر عنوان کرد و افزود: ولایت، واقعه غدیر و امام علی(ع) از جمله موضوعات این مجموعه شعر است که در آینده نزدیک به چاپ خواهد رسید.

علیدوستی قالب غزل، رباعی و دوبیتی را از قالب‌های شعری خود برشمرد و گفت: غزلیات سروده شامل اشعار آیینی، مذهبی و اشعاری با مضامین اجتماعی و خانوادگی است.

وی با اشاره به عدم حمایت نهادهای دولتی از چاپ کتاب شاعران، گفت: چاپ آثار شاعران نیازمند صرف هزینه‌های مالی است که متأسفانه هیچ نهادی از شاعران برای چاپ آثارشان حمایت نمی‌کند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول