اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

5 شهریور ماه

جشنواره شعر رضوی در کوهبنان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: ششمین جشنواره شعر رضوی پنج شهریور ماه سال جاری در کوهبنان برگزار می‌شود.

جشنواره شعر رضوی در کوهبنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی شامگاه یکشنبه در نخستین نشست اعضای دبیرخانه جشنواره شعر رضوی، کوهبنان را جایگاه عرفا، ادیبان و شاعران بنام و مشهور دانست و اظهار داشت: مدفن 72 عارف خفته در این دیار و همچنین وجود شاعران و ادیبان بنام کوهبنانی گویای غنای فرهنگی بسیار بالای این شهرستان در گذشته بوده و به همین دلیل کوهبنان لقب بام فرهنگی استان کرمان را به خود گرفته است.

وی افزود: شعر رضوی بهانه‌ای برای به وجود آمدن فضایی مناسب به منظور درک بهتر وجود ائمه اطهار (ع) و به ویژه امام رضا (ع) و بیان جایگاه ولایت و رهبری در جامعه است که ارادت مردم ایران اسلامی را به مسئله امامت و ولایت به خوبی نشان می‌دهد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهبنان نیز در این جلسه گفت: ششمین جشنواره شعر رضوی پنجم شهریور ماه سال جاری در شهرستان کوهبنان برگزار می‌شود.

ایمان محمدآبادی ادامه داد: با هدف ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه اطهار (ع) و نیز کشف، جذب و پرورش استعدادهای فرهنگی و ادبی شهرستان کوهبنان، ششمین جشنواره شعر رضوی در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به همکاری اعضای ستاد برگزاری جشنواره شعر رضوی عنوان کرد: در این راستا از تمام شعرا، نویسندگان، ادیبان و ادب دوستان، مسئولان‌، خانواده معزز شهیدان و ایثار‌گران و بسیجیان برای شرکت در جشنواره دعوت به عمل می‌آید.

محمدآبادی با اشاره به موضوعات جشنواره از جمله زندگی و ابعاد مختلف شخصیت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت و بیداری اسلامی ادامه داد: علاقمندان به جشنواره شعر رضوی فرصت دارند تا دوم شهریور ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان شمس‌الائمه کوهبنانی انجمن شعر عطر باران کوهبنان تحویل دهند.

این مسئول افزود: هیچگونه محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و شاعران می‌توانند اشعار خود را در قالب غزل، مثنوی، چهارپاره، نیمایی و سپید به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهبنان اذعان داشت: آثار منتخب در شب شعری با این عنوان قرائت و از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر و تقدیم جوایزی تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول