اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دلفان:

روز قدس روز قدرت اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان دلفان گفت: روز قدس روز قدرت اسلام است و گرامیداشت این روز توسط همه مسلمانان واجب است.

روز قدس روز قدرت اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام محمد تقی صرفی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان با اشاره به اینکه روز قدس روز قدرت اسلام است، گفت: استکبار جهانی با به وجود آوردن دولت غاصب اسرائیل برنامه از نیل تا فرات را در ذهن خود می‌پروراند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی نتوانست به آرزوی خود برسد و الان این رژیم در داخل سرزمین غصبی با مشکلات عظیمی روبرو است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری معتقدند که هندسه سیاسی اجتماعی جهان به نفع اسلام در حال تغییر است، افزود: آن زمانی که غرب قدرتمند بود و آن زمانی که آمریکا در دنیا وجهه داشت و به عنوان یک ابرقدرت حکومت‌ها را عوض می‌کرد گذشته است و الان می‌بینیم که غرب در تسلط بر عراق و افغانستان و سوریه دچار شکست شده و اروپا در حال بحران اقتصادی و سیاسی است و وجهه آمریکا در جهان از بین رفته و جهانیان آمریکا را سمبل زورگویی و جنگ افروزی می‌شناسند.

وی اظهار داشت: از طرفی دیگر جهان اسلام در دوران بیداری است و حاکمان دست نشانده یکی پس از دیگری سرنگون می‌شوند، بنابراین قدرت اسلام در حال فزونی است و چیزی به شکست غرب و مستکبرین نمانده است.

خطیب جمعه شهرستان دلفان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی مساجد تصریح کرد: اسلام اهمیت فوق‌العاده‌ای برای مسجد قائل شده است و مسجد را محور همه عملیات و کارهای فرهنگی که انسان ساز است و در به کمال رساندن بشریت نقش فوق‌العاده‌ای دارد، قرار داده است.

صرفی‌پور با اشاره به اینکه اوقات حضور پیامبر(ص) در خارج از خانه، در مسجد بوده است، افزود: بیشترین سخنان پیامبر، موقعی بوده است که در مسجد حضور داشته است و مهم‌ترین حوادث اسلام، همچون اعلان جهاد، سخنرانی‌های بسیار مهم، قضاوت‌ها، محل خلافت چند نفر از خلفاء، جلسات مشاوره پیامبر با اصحاب، جلسات تصمیم‌گیری در مورد امور مسلمانان، همگی در مسجد بوده است.

وی اظهار داشت: در طول تاریخ این مرکزیت کم و بیش حفظ شده است، لذا سخنرانی حضرت فاطمه (س) در مسجد پیامبر، سخنرانی امام سجاد در مسجد شام، جلسات تربیت شاگردان اهل بیت در مساجد و سخنرانی‌های علمای مبارز علیه استعمارگران در زمان میرزای شیرازی و در زمان مشروطه و از همه مهمتر بعد از 15 خرداد 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی و در طول دفاع مقدس، بسته شدن نطفه بسیاری از گروه‌های منافق در مسجد انجام شده است.

صرفی‌پور با اشاره به اینکه معمولا علماء بزرگوار ما مرکزیت مسجد را همیشه حفظ کرده و به مردم نیز این مسئله را گوشزد کرده‌اند، تصریح کرد: ما هم باید این مراکز را حفظ کنیم و بر تعداد مساجد بیافزاییم، همه اقشار را به مسجد دعوت کنیم و از همه کسانی که در امر مسجدسازی فعالیت می‌کنند، حمایت کنیم.

خطیب جمعه شهرستان دلفان گفت: از خیرین دعوت می‌کنیم، در احداث مسجد حضرت امام، امام حسن مجتبی(ع)، امام صادق (ع ) و مساجد روستایی کمک کنند، آن وقت تا زمانی که این مسجد باقی است، هر که وارد مسجد می‌شود و عبادت می‌کند، ثوابش به خیر نیز می‌رسد.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول