اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

حملات لفظی رژیم صهیونیستی علیه ایران از سر درماندگی است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حملات لفظی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران از سر استیصال و درماندگی است.

حملات لفظی رژیم صهیونیستی علیه ایران از سر درماندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در جمع راهپیمایان خراسان‌شمالی با بیان اینکه امروز موضع رژیم غاصب صهیونیستی موضع ضعف و از بین رفتن قدرت پوشالی است، اظهار کرد: هم اکنون حتی خود مردم اسرائیل نیز از سیاست‌های جنگ‌طلبانه سردمداران این رژیم به ستوه آمده و خواستار کناره گیری آن‌ها هستند.

وی افزود: البته نظام جمهوری اسلامی ایران نیز از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در آمادگی کامل به سر می‌برد و دشمنان اگر کوچک‌ترین چشمداشتی به خاک کشورمان داشته باشند، جواب قاطع گرفته و ضربه سنگینی را متحمل می‌شوند.

حسینی تصریح کرد: روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، روز عزت و سربلندی ملت‌های مسلمان در راستای مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی است.

وی  با بیان اینکه نباید بگذاریم  مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود، گفت: امروز، مسئله اول دنیای اسلام مسئله فلسطین و حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع این منطقه از وظایف جهان و دنیای اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه روز قدس از اول انقلاب، در جمعه آخر ماه مبارک رمضان به فرموده امام (ره) گرامی داشته شده است، اظهار کرد: حمایت از مظلومان فلسطین در کشور در سطح ملی بوده، اما از سوی دولت‌های اسلامی به رسمیت شناخته نمی‌شد و نمی‌گذاشتند که مراسم  ویژه این روز در بین ملت‌های مسلمان برگزار شود.

به گفته وی، در فروردین سال جاری، وزرای اطلاع‌رسانی 57 کشور اسلامی با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان "روز جهانی قدس و حمایت از مردم فلسطین" در بین این کشورها تصویب و تثبیت کردند.

حسینی یادآور شد: فلسفه نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس از سوی امام خمینی(ره) در واقع مشخص شدن سرنوشت ملت‌های مستضعف و روز معرفی اسلام به جهانیان است و باید همه با هم وحدت را در بین مسلمانان جهان به نمایش بگذاریم.

وی همچنین روز قدس را عامل اتحاد و امیدواری ملت دربند فلسطین دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسط رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی نهضت فلسطین با اقتدار وارد مبارزه شد و می‌رود تا رژیم صهیونیستی را برای همیشه از سرزمین‌های اشغالی بیرون کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هم اکنون اگر معیاری برای ارزیابی کشورهای اسلامی در مسیر درست وجود داشته باشد آن معیار حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی منجر به عظمت اسلام و نابودی صهیونیست‌ها می‌شود، افزود: روز جهانی قدس روز مهمی است و باید همه به آن توجه داشته باشند، زیرا در نزد ملت‌های کشورهای اسلامی به الگویی برای مقاومت و ایستادگی در مقابل ستمگران صهیونیستی تبدیل شده است.

استاندار خراسان‌شمالی نیز در این آیین، از حضور کم نظیر مردم غیور این استان در صفوف متحد در راه پیمایی روز قدس قدردانی کرد و این راه پیمایی باشکوه را تجدید میثاقی دیگر با امام (ره) و ولایت فقیه و آرمان‌های شهدای اسلام دانست.

محمود احمدی‌بیغش اظهار کرد: روز قدس همان‌گونه که امام (ره) فرمودند روز اسلام است و در این روز جهان اسلام برای جدایی قدس از پیکر اسلام عزادار است .

وی تصریح کرد: دفاع از قدس شریف و مظلومان فلسطین، لبنان و سایر کشورهای اسلامی دفاع از اسلام است.

احمدی‌بیغش یادآور شد: شما امروز با ندای دشمن شکن خود ناقوس مرگ اسرائیل و استکبار را به صدا درآوردید و بدانید همین شعارها و راه‌پیمایی‌های روز قدس، پایان عمر اسرائیل و صهیونیسم را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول