اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

اتحاد مسلمانان و نابودی اسرائیل دو دغدغه بزرگ امام (ره) بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: اتحاد مسلمانان و نابودی فرزند نامشروع آمریکا (اسرائیل) دو دغدغه بزرگ امام خمینی (ره) بود.

اتحاد مسلمانان و نابودی اسرائیل دو دغدغه بزرگ امام (ره) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان و به مناسبت روز جهانی قدس اظهار کرد: اسرائیلی‌ها تا پیش از انقلاب نه تنها آرزوی تسلط از نیل تا فرات را در سر داشتند، بلکه دستیابی به تمام کشورهای مسلمان از جمله ایران را نیز مدنظر قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه امام امت (ره) در نخستین اقدام خود پس از پیروزی انقلاب پرچم اسرائیل را حذف کرد، ادامه داد: به دستور ایشان سفارت فلسطین جایگزین سفارت اسرائیل شد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه اتحاد مسلمانان یکی از دغدغه‌های امام (ره) بود، تصریح کرد: البته این موضوع به معنای فاصله گرفتن از اصول بنیادین مذهب تشیع نیست به طوری که در ابتدای وصیت‌نامه ایشان، حدیث ثقلین آمده است.

وی نابودی اسرائیل را از دیگر اهداف امام خمینی برشمرد و بیان کرد: امام (ره) بداند پیروانش در این هوای گرم و زبان روزه نیز اهداف ایشان را فراموش نمی‌کنند.

طباطبایی‌نژاد اشاره‌ای به انتفاضه کرد و گفت: مردم فلسطین زمانی که متوجه شدند سرانشان از جمله یاسر عرفات مزدور است و برای رفع مشکل آنها راهی از پیش نمی‌برد، با اتکا بر قوانین اسلام و دوری از عربیت خود در قالب انتفاضه به مقاومت پرداخته و تحولی را در اسرائیل به وجود آوردند.

وی گفت: اسرائیلی‌ها در حال عقب‌گرد هستند و این بیداری مسلمانان از اسلام و دین است.

امام جمعه تصریح کرد: به یاری خداوند با نابودی اسرائیل تا قبل از 10 سال آینده لبخند بر لبان رهبری و پیروان ایشان و مسلمانان بنشیند.

*افزایش آگاهی مردم کیفیت راهپیمایی روز قدس را بیشتر کرده است

امام جمعه اصفهان گفت: هر چه آگاهی مردم از اهداف دشمنان افزایش پیدا می‌کند، راهپیمایی روز قدس نیز قوی‌تر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با اینکه فلسطینیان از نظر زبان و مذهب با مردم ایران تفاوت دارند، با این حال به قول رهبر معظم انقلاب روز قدس، روز پشتوانه امنیت کشور ما است.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: رژیم اسرائیل به قول امام (ره) مانند غده سرطانی است که اگر جلوی آن گرفته نشود تمام کشورهای اسلامی را می‌بلعد.

وی با اشاره به روز عید فطر و اینکه به احتمال زیاد روز یکشنبه برابر است با روز عید، تصریح کرد: زکات فطریه که بر همه مسلمانان (حتی کودک تازه به دنیا آمده) واجب است، از نظر نقدی برابر است با 2500 تومان.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: البته به قول امام صادق (ع) هر روز که در آن گناهی صورت نگیرد، برای یک مسلمان عید است.

*دولت به تنهایی توانایی کمک به زلزله‌زدگان را ندارد

امام جمعه اصفهان با اشاره به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی، تصریح کرد: با اینکه بخشی از مشکلات زلزله‌زدگان توسط دولت برطرف می‌شود، اما بخشی دیگر از مسائل زلزله زدگان باید به وسیله مردم از بین برود.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات بزرگ در ماه مبارک رمضان کمک‌رسانی به نیازمندان است، تاکید کرد: شماره حساب 888 توسط امام جمعه آذربایجان شرقی و به نام ایشان و یک‌سری دیگر از بزرگان اعلام شده و به طور این شماره حساب برای کمک رسانی قابل اعتماد است.

پایان پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول