اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:

قدرت خرید مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از زمان اجرای طرح یارانه‌ها و در یک‌سال گذشته قدرت خرید مددجویان تحت حمایت این نهاد بالاتر رفته است.

قدرت خرید مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی افزایش یافته است

عبدالمجید فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: به طور کلی کمیته امداد سیاست کاهش مستمری و کاهش وابستگی به آن را در دستور کار دارد و این سیاست را نیز ادامه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه قدرت خرید مددجویان به‌ویژه بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها در این استان بالا رفته است، بیان کرد: به دلیل نوسانات اقتصادی هنوز نگاه حذفی به مستمری‌بگیری نداریم ولی با شیوه‌های مختلف سعی در تغییر این سیاست و جایگزینی سیاست توانمندسازی به جای آن هستیم.

فرهادی گفت: هر اندازه که بتوانیم از دولت کمک‌هایی بگیریم، به تبع آن کمک‌ها به جامعه تحت حمایت خود را افزایش می‌دهیم ولی تمایلی به افزایش رسمی مبالغ مستمری وجود ندارد.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ارزش و منزلت بالای محرومان جامعه، یادآور شد: ما در نهادی خدمت می‌کنیم که به نام مبارک امام خمینی (ره) مزین شده که می‌فرماید یک تار موی یک کوخ‌نشین را به هزاران کاخ‌نشین عوض نمی‌کنم، حال با این جمله باید حساب کار دستمان بیاید.

* وضعیت زندگی مددجویان آن‌چنان بد نیست

وی تصریح کرد: سیاست توانمندسازی و استقلال مالی مددجویان با ایجاد شغل و درآمد، بهترین راه افزایش کرامت و عزت انسانی یک مددجو است که کمیته امداد در این استان با همه وجود دنبال آن است.

فرهادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، پرداخت نقدی یارانه‌ها را به اقشار کم‌درآمد جامعه موجب بهبود وضعیت زندگی آنان دانست و گفت: البته همین موضوع هم از دلایل ایجاد تورم در جامعه بوده است.

مدیرکل کمیته امداد این استان افزود: در حال حاضر وضعیت زندگی مددجویان ما و قدرت خرید آنها آن‌چنان بد نیست ولی نوسانات اقتصادی و تورم فشارهایی را بر آن‌ها وارد آورده است.

وی افزود: همه به ویژه رسانه‌ها باید کمک کنند تا فرهنگ کار و تلاش و اشتغال در این استان به خوبی جا بیفتد تا مددجوی ما به جای امید بستن به مبالغ بسیار اندک مستمری‌ها، به فکر کار و کسب درآمدزا باشد که در این راه کمیته امداد همواره پشتیبان آن‌ها خواهد بود.

فرهادی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که مددجویان مبلغ یارانه و سایر کمک‌های این نهاد را مدیریت کنند تا هم زندگی بهتری داشته باشند و هم اگر بشود مبلغی از یارانه خود را پس‌انداز کنند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول