اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان‌غربی:

کمیته استعدادیابی در هیئت سوارکاری راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان‌غربی گفت: کمیته استعدادیابی در هیئت سوارکاری آذربایجان‌غربی در رشته‌های مختلف اسب‌دوانی راه‌اندازی شد.

کمیته استعدادیابی در هیئت سوارکاری راه‌اندازی شد

بهروز نهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به راه‌اندازی کمیته استعدادیابی در هیئت سوارکاری، اظهار داشت: به منظور استعدادیابی از افراد مستعد، مسابقات اسب‌دوانی در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود و مربیان از دانش‌آموزان علاقمند و مستعد در زمینه سوارکاری برای شرکت در مسابقات دعوت می‌کنند.

وی افزود: در راستای استعدادیابی دانش‌آموزان در این رشته، هر سال کلاس‌هایی در مدارس برگزار می‌شود که فراگیران این رشته در طول هشت جلسه دوره مقدماتی آموزش اسب‌داری، کورس، استقامت، دو و پرش با اسب را پشت سر می‌گذارند.

نهایی با اشاره به وضعیت مربی‌گری تصریح کرد:‌ چهار مربی و یک داور کارت‌دار در زمینه سوارکاری داریم و بقیه به صورت تجربی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در رشته سوارکاری داوران و مربیان با تجربه‌ای در استان وجود دارد، گفت: در این زمینه تعدادی داور درجه سه و نیز چهار مربی کارت‌دار درجه سه وجود دارد.

رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان‌غربی ادامه داد: هیئت سوارکاری استان چند سال پیش یک دوره‌ کلاس مربی‌گری با حضور 33 نفر از سراسر کشور برگزار کرد و هشت نفر در این دوره موفق به اخذ کارت مربی‌گری شدند که چهار نفر از آنها، از هیئت سوارکاری آذربایجان‌غربی بودند.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی باشگاه سوارکاری باید صلاحیت مربیان کارت‌دار اثبات شود، گفت: بعد از تهیه مکان و فراهم‌کردن امکانات لازم برای راه‌اندازی باشگاه می‌توان برای خرید اسب وام گرفت.

نهایی با اشاره به فعالیت‌های هیئت سوارکاری در سال جاری تصریح کرد: امسال سوارکاران استان برای شرکت در مسابقه‌ 30 مرحله‌ای به تهران اعزام می‌شوند و به محض مساعدشدن شرایط جوی، مسابقات استانی نیز برگزار می‌شود.

رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در کورس موجود در ارومیه بسیاری از فعالیت‌های این هیئت به نحو مطلوب در حال برگزاری است، بیان کرد: در این میدان آموزش‌ سوارکاری و مسابقات به نحو مطلوب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت سوارکاری در هشت شهرستان آذربایجان‌‌غربی دایر است، گفت: این هیئت در شهرستان‌های بوکان، ارومیه، سلماس، خوی، ماکو، مهاباد، میاندوآب و شاهین‌دژ فعالیت می‌کند.

نهایی با اشاره به وضعیت این رشته ورزشی در استان ادامه داد: آذربایجان‌غربی به دلیل داشتن پنج باشگاه درجه یک در شهرهای بوکان، میاندوآب و ارومیه از وضعیت نسبی مناسبی در رشته سوارکاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه آذرماه سال جاری دور جدید انتخابات ریاست هیئت برگزار می‌شود، گفت: افراد علاقه‌مند برای کاندیداتوری ریاست هیئت سوارکاری استان می‌توانند برای دور جدید ثبت‌نام کنند.

رئیس هیئت سوارکاری استان با تاکید بر حمایت مسئولان استان با کمک‌های مالی و معنوی در راستای ارتقای ورزش استان خاطرنشان کرد: مسئولان استان باید با اتخاذ راهکارهای راهبردی برای ارتقای همه رشته‌های ورزشی استان تلاش کنند و مسئولان ورزشی و هیئت‌ها را در تصمیم‌گیری‌ها و انجام اقدامات موثر یاری رسانند.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول