اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان صدا و سیمای مرکز خلیج فارس:

واکنش‌ها به برنامه‌ "شوبندر" در رودان ریشه مردمی ندارد

خبرگزاری فارس: مسئولان صدا و سیمای مرکز خلیج فارس سرانجام پس از گذشت چند روز از بروز اعتراض تعدادی از مردم رودان به یک برنامه زنده تلویزیونی این مرکز عنوان کردند: واکنش‌ها به برنامه‌ "شوبندر" در رودان ریشه مردمی ندارد.

واکنش‌ها به برنامه‌ "شوبندر" در رودان ریشه مردمی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، طی روزهای گذشته اخباری از رودان مبنی بر اعتراض و واکنش تعدادی از مردم این شهرستان پیرامون یکی از بخش‌های طنز برنامه زنده تلویزیونی شو بندر که گفته می‌شود یکی از برنامه‌های پر مخاطب مرکز صدا و سیمای خلیج فارس است، در رسانه‌ها و نماز جمعه این شهر مطرح شد.

در روزهای گذشته، واکنش‌ها در این راستا سمت و سویی سامان‌یافته‌تر به خود یافت و حتی منجر به صدور بیانیه‌ای که به امضا ده‌ها نفر رسیده بود، شد.

تعدادی از مردم این شهرستان در این بیانیه که قسمتی از آن توسط خبرگزاری فارس طی هفته گذشته منتشر شد و در برخی از تریبون‌ها و مراجع دیگر بر این عقیده‌اند، که یکی از طنزپردازان شناخته شده هرمزگانی در برنامه زنده تلویزیونی شو بندر به گویش رودانی (که از گویش‌های اصلی و غالب شمال شرقی هرمزگان به شمار می‌رود) اهانت کرده است.

مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس طی نشست تعامل هم‌اندیشی فرهنگی که با حضور سردبیران و مدیر مسئولان نشریات و فعالان رسانه‌ای برگزار شد، به این موضوع اشاره کرد و گفت: معتقدیم مباحث پیش آمده در رودان آنگونه که نشان داده می‌شود، ریشه مردمی ندارد.

وحید کمالی افزود: گواه این مدعا وضعیت پیام‌های ارسالی به سامانه پیامکی 162 صدا و سیمای خلیج فارس است که با بررسی‌های انجام شده مشاهده می‌شود که پیرامون اعتراض به برنامه شوبندر از مردم رودان آنگونه که باید، اعتراضی دریافت نکردیم؛ هر چند که معتقدیم اندک پیامک‌های وصولی به این سامانه پیرامون برنامه شوبندر، ساماندهی شده و توسط برخی از مسئولان در این شهرستان با اهداف خاص در اعتراض به طنزپرداز مذکور ارسال شده است.

وی اضافه کرد: معتقدیم مسائل و اعتراضات موجود، ریشه در پخش اخبار و گزارشات انتقادی از رودان در صدا و سیمای مرکز خلیج فارس دارد.

مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، هر چند که تلویحا در سخنان خود چند بار عنوان کرد؛ "مسئولان شهرستان رودان در شکل‌گیری و ساماندهی واکنش‌ها و صدور بیانیه علیه برنامه شوبندر نقش دارند"، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر تفسیرش از اظهارات اخیر امام جمعه رودان گفت: من فایل سخنان امام جمعه رودان در تریبون نماز جمعه را شنیده‌ام، وی چند بار از مرکز خلیج فارس به دلیل مباحثی همانند نصب نخستین سامانه دیجیتال جنوب شرق کشور در این شهرستان تشکر کرده‌ و تنها در بخشی از سخنان خود مباحثی را پیرامون برنامه شوبندر ایراد کرده ‌است.

وی ادامه داد: گفته می‌شود که در آن سخنرانی امام جمعه رودان در برابر برنامه طنز شو بندر موضع گرفته که باید بگوییم در واقع اینطور نیست چرا که من سخنان امام جمعه را با دقت گوش دادم.

کمالی گفت: بلافاصله پس از بروز واکنش‌ها در این راستا از معاون سیما خواستم که در این برنامه طنز برای بیان مطالب از گویش رودانی استفاده نشود.

معاون سیما مرکز خلیج صدا و سیما خلیج فارس نیز در ادامه با بیان اینکه در هشت سال گذشته برنامه شوبندر هیچ کاراکتری طنزی در مورد گویش و لهجه رودانی نداشته است، افزود: در این برنامه در قالبی تعریف شده به اغلب گویش‌های هرمزگان طنزپردازی می‌شود.

محسن رئیسی تاکید کرد: هر چند که در این برنامه لطیفه‌ها و طنزها به گویش رودانی مطرح شده، اما به هیچ وجه این گویش مورد اهانت قرار نگرفته است.

مدیر مسئول نشریه محلی سفیر جنوب نیز گفت: چرا در صدا و سیمای مرکز خلیج فارس نباید به این موضوع پرداخته شود که قیام تاریخی مردم رودان سبب بیرون راندن "قوام" در حوزه جنوب شرقی کشور شد.

مسعود پاکزاد تاکید کرد: این مرکز در راه توسعه شهرستان‌های هرمزگان باید ظرفیت‌های اجتماعی و سایر مباحث را به تصویر بکشد نه اینکه با طرح مسائلی سبب ایجاد بی‌اعتمادی در بخش عظیمی از مخاطبان خود شود.

هومن محمدکرمی فعال رسانه‌ای نیز گفت: اینکه گفته می‌شود صدا و سیمای خلیج فارس طی سال‌های اخیر با هدف حفظ تعامل و نشان دادن جنبه انتقادپذیری به انتقادات و انتظارات مطرح شده در رسانه‌های دیگر و افکار عمومی جواب و واکنش نشان نداده است، در واقع می‌تواند تداعی کننده این نیز باشد که مسئولان این مرکز به انتقادات و مسائل مطرح شده بی‌توجه و بی‌تفاوتند و در پی رفع آنها نیستند.

شیرزاد عزتی رئیس خانه مطبوعات هرمزگان نیز اظهار داشت: می‌توان با تدبر و حرکت در ساز و کارهای موجود سوءتفاهمات ایجاد شده را در این زمینه کاهش داد و به روند مورد نظر دست یافت.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول