اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل خبر داد

کاهش 62 درصدی جرایم وصولی در گمرکات اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل از کاهش چشمگیر 62 درصدی وصولی جریمه‌ها در گمرکات استان اردبیل در پنج ماهه اخیر خبر داد.

کاهش 62 درصدی جرایم وصولی در گمرکات اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اصغر عباس‌زاده عصر امروز در جلسه مسئولان و مدیران مجموعه گمرک بیله‌سوار اظهار داشت: میزان جریمه وصولی از ابتدای امسال تاکنون در گمرکات استان اردبیل 37 میلیون و 800 هزار تومان بوده است که یک کاهش چشمگیر را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی از افزایش صادرات و کاهش واردات در استان خبر داد و تصریح کرد:‌ صادرات استان حدود 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و در قبال آن واردات کالاها به استان اردبیل نیز 40 الی 50 درصد کاهش یافته است.

عباس‌زاده از تشکیل 55 فقره پرونده قاچاق در گمرکات استان اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: ارزش این پرونده‌ها سه میلیارد و 200 میلیون ریال بوده است.

این مسئول علت کاهش واردات کالا از گمرکات استان را بیشتر گرایش به مصرف کالاهای داخلی و همچنین تأمین بسیاری از منابع به شکل استانی اعلام کرد و ادامه داد: در سال تولید ملی همت جمعی بر این است تا افزایش صادرات غیر نفتی را نظاره‌گر باشیم و در قبال آن یک کاهش محسوس را در واردات به نظاره بنشینیم.

وی اضافه کرد: در مورد تشکیل پرونده قاچاق از نظر تعداد 70 درصد و از نظر ارزش 76 درصد کاهش را شاهد هستیم که این مقایسه نسبت به مدت مشابه سال قبل صورت گرفته است.

به گزارش فارس، مدیرکل گمرکات استان اردبیل در ادامه از حکم برائت 15 فقره پرونده قاچاق خبر داد و بیان کرد: 45 فقره پرونده حکم محکومیت دریافت کردند و افراد متخلف در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شدند.

عباس‌زاده گفت:‌ در 81 فقره متهم پرونده قاچاق در استان تحقیق و بازجویی صورت گرفته و افراد متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه سخنان خود گمرک بیله‌سوار را یکی از فعال‌ترین گمرک‌های سطح کشور توصیف کرد و افزود: این گمرک در ورود و خروج مسافران جز سه گمرک برتر و همچنین صادرات کالاهای چمدانی جز گمرکات برتر کشور محسوب می‌شود که ما در تلاش هستیم تا زیرساخت‌های گمرک بیله‌سوار را تقویت و نسبت به تجهیز امکانات آن همت کنیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول