اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان:

خبرنگاران هم‌چنان منشور اخلاقی مکتوب ندارند

خبرگزاری فارس: دبیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان گفت: خبرنگاران هنوز منشور و مرامنامه اخلاقی و هم‌چنین نظام‌نامه صنفی ندارند، در حالی که در پرتو منشور نظام‌نامه صنفی می‌توان به حل همه مشکلات پرداخت.

خبرنگاران هم‌چنان منشور اخلاقی مکتوب ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور گلناری در گردهمایی اعضای خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، به ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت دو سالانه خانه مطبوعات پرداخت و اظهار کرد: سال 73 به بعد بود که نیاز به یک تشکل صنفی در خانه مطبوعات برای هم‌گرایی و توانمندی بیشتر احساس شد و با تعداد محدودی از اعضا، خانه مطبوعات اولیه شکل گرفت.

وی با اشاره به گذشته خانه مطبوعات استان اصفهان و روند تاسیس آن افزود: خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان امسال هجدهمین سال خود را پشت سر گذاشته و مانند جوانی برومند شده است.

دبیر خانه مطبوعات و خبرنگاران به روند عضوگیری، آموزش و صدور کارت خبرنگاری توسط خانه مطبوعات اشاره و تصریح کرد: اکنون خانه مطبوعات 170 عضو فعال دارد که با حساب اعضای در حال تعلیق به 240 نفر عضو می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه رسالت ویژه خبرنگاران حکم می‌کند رفتار ایشان متناسب با جایگاه اطلاع‌رسانی باشد، به چندین نکته انتقادی در زمینه فعالیت قشر خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگاران همیشه خود را بلندگوی مسئولان می‌دانند و این در حالی است که به جای اینکه بلندگویی برای خود باشند، هم‌دیگر را فقط تضعیف کرده‌اند.

گلناری اضافه کرد: خبرنگاران هنوز در مسائل حقوقی، مالی و صنفی مشکل دارند، در حالی که در پرتو نظام‌نامه صنفی می‌توان به حل مشکلات مالی نیز پرداخت.

وی یکی از مشکلات قشر خبرنگار را تنظیم روابط کاری دانست و افزود: در رسانه‌های مکتوب مشاغل مختلفی وجود دارد، اما تنظیم روابط کاری بین دبیر سرویس، دبیر تحریریه و خبرنگار و ارتباط کاری آنها با هم و سایر کارکنان مجموعه صحیح و مشخص نیست.

دبیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان ارتقای سطح علمی و ترویج و تثبیت اخلاق حرفه‌ای را از دیگر موارد مورد نیاز خبرنگاران دانست.

وی با تاکید به اینکه رسانه، افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: تاثیر رسانه‌ها به حدی است که علایق، سلایق و مسائل آینده جامعه را نیز مشخص می‌کنند.

گلناری هم‌دلی، همکاری، همراهی و هم‌گرایی بین قشر خبرنگار را موجب ایجاد یک تشکل با وحدت رویه برشمرد و با تاکید بر اینکه مواردی هم‌چون هدیه گرفتن خبرنگاران باید در خانه مطبوعات بررسی و حل شود، گفت: گله‌مندی‌ها نباید رسانه‌ای شود.

دبیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان بر لزوم اصلاح قانون مطبوعات تاکید کرد و افزود: لازم است از قشر خبرنگاران جدیدی که وارد عرصه خبر می‌شوند و در جشنواره‌ها رتبه می‌آورند، حمایت کرد.

وی ادامه داد: طرح رتبه‌بندی خبرنگاران و تخصصی کار کردن خبرنگاران در هر حوزه حمایتی در راستای حرفه‌ای‌تر شدن حرفه خبرنگاری است.

گلناری در ادامه صحبت‌های خود به انتشار دومین شماره کتاب خبرستان اشاره کرد و گفت: این کتاب به همت اعضای خانه مطبوعات منتشر شده است و دارای سرمقاله‌های مختلف به همراه انتشار عملکرد خانه مطبوعات اصفهان است.

وی هم‌چنین از انتخابات اعضای جدید هیئت مدیره با ترکیب جدید هفت نفره به جای پنج نفر خبر داد و گفت: افراد داوطلب در انتخابات هیئت مدیره می‌توانند مدارک خود را به اضافه یک رزومه کاری و برنامه‌های آتی تا 15 شهریورماه به خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان ارائه دهند.

دبیر خانه مطبوعات و خبرنگاران هم‌چنین اضافه کرد: منشور اخلاقی خبرنگاران در حال تدوین است که پس از اتمام آن به همه خبرنگاران جهت رعایت موازین آن تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول